* מאי 2022 *
שותפינו ההורים
חודש אייר המייצג לבלוב והתחדשות התאים לחודש העמוס שחווינו בבית הספר, בו חידשנו פעילויות שהופסקו או שונו בעקבות מגפת הקורונה.
החודש זכינו לחגוג את חגיגות יום העצמאות הן בבית הספר והן בבסיסים הצבאיים שם אף קיבלו רבים מתלמידנו, תעודות הצטיינות. יצאנו לפעילות עירונית "עירי קריית שמונה" עם יתר בתי הספר בעיר, יצאנו לטיולים שנתיים בני יומיים ושלושה, קיימנו טקסי זיכרון משמעותיים ומרגשים וכן פגשנו אתכם למפגש הורים חוויתי בבית הספר בו בישלנו יחד ופעלנו בפעילות ODT משעשעת.
אנו לקראת היישורת האחרונה של שנת תשפ"ב וכבר מתארגנים לימי שיא בתחומי הלימוד השונים: יום הוקרה למעסיקים, יום מוסיקה ואומנויות, הפנינג מסיבת סיום למשפחות ועוד. נשמח להמשיך ולפגוש אתכם בשלל הפעילויות.
רחל
ראש חודש אייר
המילה "אייר" היא גם ראשי תיבות של: "אני ה' רופאך", שכן חודש אייר הוא חודש מיוחד לרפואה. בחודש זה, בטבע ישנה אווירה של לבלוב והתחדשות.
לחודש אייר יש מעלה מיוחדת שאין באף חודש אחר – זהו חודש בו אנו יכולים לקיים מצווה מיוחדת בכל יום מימי החודש – מצוות ספירת העומר.
בחודש אייר אנו מציינים את יום הולדתה של המדינה, אשר השנה חגגה 74 שנים. לכבוד זה בחרה ההנהלה לפנק את כולנו בעוגות אישיות בצבעי דגל המדינה. תודה!
חודש טוב לכולם!
מהנעשה בכיתות האם
כיתת קלרה
חג השבועות קרב ובא ובכיתתנו העמקנו את הלמידה במנהג אכילת מוצרי חלב.
כיתת פלורי
החודש זכינו לביקור מרתק מצוות כיבוי אש.
עבור הילדים זאת היתה אטרקציה מרגשת.
פלורי אזולאי – מחנכת
ל"ג בעומר בכיתת נירית
יום העצמאות בכיתת איילה שמיאן
לקראת יום העצמאות, בחרנו בכיתה לברך את המדינה בברכות המתאימות ליום ההולדת שלה.
התלמידים הציעו ברכות נפלאות, למשל – שיצמחו בה הרבה פרחים, שהאנשים במדינה יהיו מאוחדים, שיהיה שלום, שלא תהיה קורונה, שלא יהיו מלחמות ותאונות דרכים. בהמשך, יצרו התלמידים את דגל ישראל ואת היצירות תלינו במבואה.
איילה שמיאן – מחנכת
חגיגות ל"ג בעומר בכיתת איילה שמיאן
את ההכנות לחג ציינו עם שמוליק, אשר הסביר את הסיבות לחג, הסביר כיצד לבנות מדורה בשטח וכיצד לבצע כיבוי נכון. נהנינו ממרשמלו על האש ומחוויה של יציאה לנחל.
* השתתפנו בפעילות מתוקשבת ארצית – שמענו לוחמי אש וביקרנו וירטואלית בתחנות כיבוי ובמדורות.
* בפעילות שכבתית – הכנו פיתות בטאבון, שרנו שירים ושיחקנו במשחקי החג.
* בפעילות כיתתית – בה בחרנו להשליך למדורה מידות שאינן טובות ומהן אנו רוצים להיפרד.
הכרת תודה בכיתת איריס
כחלק מתהליך למידה של נושא ספירת העומר, למדנו מהם מנהגי האבלות. למדנו על ערכים כגון: כבוד, צניעות, והכרת תודה. במהלך שיעור עם שמוליק יצאנו כנציגי בית הספר לחלוק כבוד ולנחם את משפחת וקנין שאביהם בעבר היה אב בית בבית הספר. בחרנו לחלוק כבוד ולומר תודה למשפחתו של יחייא וקנין ז"ל, תודה על היחס והאהבה אשר תמיד העניק לתלמידי בית הספר. תלמידי הכיתה בהנחייתו של שמוליק, הצליחו לרגש מאוד את משפחתו של יחייא ז"ל. בזמן שניחמנו את המשפחה נוכח גם ראש העיר נהריה "רונן מרלי", אשר התרגש מאוד מהמעשה ומייד שיגר הודעה לראש העיר "אביחי שטרן" וכך כתב: "ניחמתי עכשיו בבית משפחת יחיא וקנין ז"ל. היה מרגש מאוד לראות את ילדי בית ספר רננים מגיעים עם צוות חינוכי לנחם. אמרו דברים מאוד מכובדים. התרגשתי. יישר כח".
בהזדמנות זאת וכחלק מיישום הכרת תודה, אני מודה לשמוליק אשר זימן לנו עשייה ולמידה ערכית.
ניידת המשאלות בכיתת תאיר
החלום של ליאב היה להיות שוטר ליום אחד. בבוקר הגיעו לבית הספר שוטרים שמלווים את ניידת המשאלות, חילקו לליאב מדים וסיכות, יחד עם אנשי צוות של הכיתה. במהלך היום ליאב היה שוטר ואפילו כבאי ליום אחד: נסע בניידת ובכבאית, הכיר את השוטרים והכבאים, אכל איתם ארוחת צהריים וקיבל הפתעות רבות. ליאב חזר מלא בחוויות והיה מאושר עד השמיים.
גם במקומון מידע 8 נכתב על האירוע.
תאיר אלגלי – מחנכת
כיתת יוני
תלמידי הכיתה, שעובדים בבסיס גיבור, הגיעו בשבוע האחרון של החודש בפעם האחרונה לשנה זו לעבודה בבסיס.
הם העניקו לחיילים שעון עם הקדשה, שנקנה על ידם בחנות מקומטוב וארגז ממתקים.
יוני פרץ – מחנך
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה
ביום רביעי ה- 4.5.22 משפחת רננים הרכינה את ראשה באחד הימים המיוחדים שמאחדים את מדינתנו לרגע מיוחד שכולו כאב, עצב ותקווה.
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צויין בבית הספר דרך למידה בכיתות ואח"כ בטקס רשמי שהנציח את האלפים שמסרו את חייהם בהגנה על המדינה. את הטקס הובילו תלמידי כיתת אלמגור יחד עם תלמידי כיתת עמי חיוט מבית ספר המתמיד. השילוב בין הכיתות ובין בתי הספר הראה עד כמה האור, החום והלכידות הישראלית מובילים, גם בימים של עצב, לתקווה גדולה.
עדי קולטקר – מחנך
יום הזיכרון בכיתת תאיר
יום הזיכרון הוא היום הכי עצוב בשנה.
בכיתתנו ציינו את היום בסרטון מבריינפופ שסיפרה אחות של גל רודובסקי חייל צה"ל שנספה באסון השייטת, לאחר סיום הסרטון נכנסו לאתר יזכור: אתר ההנצחה לחללי צה"ל ופעולות האיבה והדלקנו נרות יזכור לאמין אח של בהאא מכיתתנו שנפל ב9/9/2013 ולזכר סאמר מחמד חוסין עמאר, דוד של סאמר, שנקרא על שמו ונפל ב23/11/2000. התלמידים שאלו שאלות והתעניינו בפרטים. קראנו את סיפור הנופלים ולאחר מכן השתתפנו בטקס בית הספר שהיה מכבד ומרשים.
תאיר אלגלי – מחנכת
ל"ג בעומר בשכבות
שכבה צעירה
בשכבה הצעירה חגגנו את לג בעומר בפעילויות כיתתיות מגוונות,מהנות ומלמדות.
התחלנו את היום במפגש בבוסתן, התלמידים הגיעו לבושים בחולצות בצבעי האש, התחלקנו לפי הצבעים, עמדנו בתורים וראינו מי הצבע השולט בשכבה, שרנו והעלינו את המורל.
כל תלמיד הביא שני מצרכים בצבעי המדורה ויחד עברנו על המצרכים, על המגע שלהם והקטגוריה של כל מצרך.
התלמידים היו גאים לשתף במוצרים שהביאו.
לאחר מכן התחלקנו לכיתות כאשר לכל כיתה היתה משימה לבנות דגם של "מדורה אכילה" מהמצרכים שהכינו. כיתת אורטל בנתה את הדגם בפיקניק עם המורה פיני, כיתת פלורי בנתה מדורה כיתתית מפירות וירקות, כיתת קלרה בנתה "מדורה אכילה" וערכה ארוחת בוקר מהמצרכים.
במהלך היום, כל הכיתות לקחו חלק בקישוט המבואה לל"ג בעומר והכנו מדורה ענקית כשכל תלמיד צבע להבה וקרש כפי שהוא רוצה.
סיכמנו את היום בפעילות במערכת דינאמיקלאס בהרכבת פאזלים הקשורים לחג ובמשחק זיכרון חוויתי.
שכבה מתבגרת
בשכבה המתבגרת בחרנו לציין את החג בסבב פעילויות, שכלל הכנת פיתות בטאבון, בסיועה של רימה האלופה שלנו ובמשחקי החג בדינמיקלאס.
לאחר שכל התלמידים פעלו בתחנות, התכנסנו כולנו לשירה בציבור, הסבר על החג ובעיקר חווינו כולנו את חווית היחד.
תודה לכל השותפים. חג שמח.
איילה שמיאן – מחנכת
שכבה בוגרת
בית-ספר רננים הינו בית-ספר ירוק ובהתאם לכך החלטנו לציין את ל"ג בעומר עם מדורה ללא אש.
הכנו מדורה מזרדים, עטפנו אותם בנייר צלופן, שלקנו תפוחי אדמה ועטפנו אותם בנייר כסף.
ישבנו סביב למדורה, שרנו שירי ארץ ישראל והקשבנו לסיפורים "מפחידים".
חיילים מצטיינים ברננים
במסגרת התכניות מעורבות חברתית והכשרה לעבודה, תלמידנו משולבים בצה"ל בפיקוד צפון, מחנה יפתח ובסיס גיבור.
קצרה היריעה מלספר את גודל החוויה והאושר שהוסב לנו, כאשר התבשרנו כי תלמידים ובוגרי רננים יקחו חלק בטקסי העצמאות בחילות בהם הם משולבים.
בין התלמידים שקיבלו תעודת הצטיינות:
יעלה ישראלי – בוגרת בית הספר, מצטיינת נשיא.
ליעד ויצמן ושי עמר – בוגרי בית הספר – מצטייני פיקוד הצפון.
רומי גלעדי סדובניק ויהב פיומי – חיל התותחנים.
שי רייטמן, ירין אשל, עמית מרטינוב – בסיס גיבור.
תודה לאקי"ם, "גדולים במדים" ולקהילת צבא הגנה לישראל, שפתחה את הלב ומשלבת באהבה את תלמידנו בקהילה.
אילה אלמגור – מחנכת
טיולים שנתיים
שכבה צעירה
ביום אביבי ונעים יצאנו יחד כל השכבה לטיול שנתי בשמורת הטבע שניר.
לפני הנסיעה למדנו על השמורה ועל מקור השם נחל שניר עם המורה שמוליק, ראינו בסרטון ובתמונות מה מצפה לנו בטיול.
הגענו לשמורה והתחלנו את היום בארוחת בוקר בחיק הטבע, המשכנו במסלול הקצר ישר לבריכת המים והמפלון.
כשנכנסנו למים בהתחלה, היה לנו קר אבל מהר מאוד התרגלנו למים, נכנסנו למפל, השתכשכנו במים ומאוד נהנו.
לפני היציאה למסלול הבא התפנקנו בחטיף שהבאנו מהבית.
משם המשכנו למסלול החושים, קיבלנו הדרכה קצרה על החושים והתחלנו ללכת, זחלנו במנהרה, הסתכלנו על הנוף דרך משקפת, הרגשנו כל מיני סוגים של מרקמים. לקינוח אכלנו ביחד פיצה טעימה.
חזרנו לבית הספר שמחים ועייפים.
למחרת הכנו ספרון סיכום טיול ונזכרנו ברגעים המהנים בטיול.
שכבה מתבגרת
ביום שני ה- 30/5 יצאנו כתת עירית יחד עם כל השכבה המתבגרת, לטיול בן יומיים. ההתרגשות הייתה רבה. הצוות והתלמידים התכוננו כבר במהלך כל השבוע בכיתות – שמענו היכן נטייל ומה יהיה.
ביום שני בבוקר עלינו לאוטובוסים בשמחה רבה ויצאנו לדרך, עצרנו לארוחת בוקר בפרוד, לאחר מכן נסענו לפקיעין וביקרנו שם במרכז המבקרים של ספאא, שם השתתפנו בסדנה של הכנת נרות וביקרנו בבית הכנסת במקום.
משם, המשכנו בנסיעה ל"חי פארק" בקריית מוצקין, שם ראינו מגוון גדול של חיות שונות -ציפורים, ינשופים, נחשים, גמלים ועוד. היה מקסים ומיוחד.
בהמשך היום נסענו לפארק הגשרים התלויים בנשר ועשינו מסלול הליכה שכלל מעבר על גשרים גבוהים ותלויים. התלמידים עשו זאת בשמחה והתגברו על הפחד.
בסיומו של היום העמוס הגענו לאכנסיית אנ"א בחיפה, אכלנו ארוחת ערב דשנה והתמקמנו בחדרים. אחרי המקלחת התכנסנו כולנו באולם, רקדנו ושיחקנו יחד. הלכנו לישון עייפים ומרוצים אחרי היום הגדוש שהיה לנו.
ביום שלישי קמנו מוקדם בבוקר, ולאחר ארוחת בוקר עלינו לאוטובוס לעוד יום מלא בפעילות. נסענו לגן הנדיב שנמצא בזכרון יעקב ושם הלכנו בשבילים המטופחים וראינו פריחה ועצים יפים, ראינו גם את קברו של הברון ואף צפינו בסרט שמסביר על המקום. משם המשכנו לעבר מעיין אלרואי, אך לא לפני שהתפנקנו בארטיקים צוננים וטעימים. במעין השתכשכנו במים ואכלנו ארוחת צהריים. משם עלינו חזרה לאוטובוס ויצאנו חזרה הביתה.
הגענו בשמחה ובשלום אחרי טיול נפלא.
תודה לכל המארגנים והאחראים על הטיול, הייתה חוויה נעימה ובלתי נשכחת!!
רחלי שפירא ומתנדבי תשפ"ב
שכבה בוגרת
המדבר מדבר
الصحرا بتِحكي
המדבר מדבר
אומר לך להיות שמח
מזכיר לך שהכל פורח אצלך בלב
الصحرا بتِحكي
تقولَّك كُن فَرحان
بِتذَكِرَك كُلُّه بيِفرَح بِقَلبَك
אֶל סׇחְרַה בְּתׇחְקִי,
אוּלׇק כּוּן פָרְחָאן.
בֶּזָכֶּרַכְּ כּוּלוּ בִּפְרׇח בֶּאלבָּק.
טיול שנתי לנגב ומדבר יהודה
כמה התרגשות נרשמה בקרב תלמידי הכיתה והצוות כשהתבשרנו שאנו יוצאים לטיול השנתי המסורתי שלנו.
תקופת הקורונה אילצה אותנו לטייל אחרת וכל כך התגעגענו לטיולים בני שלושה ימים המאפשרים לתלמידים לתרגל את כישורי החיים שלהם, להתמודד ולצלוח אתגרים אישיים כאלה ואחרים.
ביקרנו במרכז ג'ו אלון – מוזיאון למורשת הבדואים, התארחנו באוהל המסורתי, אפינו פיתות בטאבון ויצרנו לנו שרשראות וצמידים מחרוזים בהן משתמשות הנשים הבדואיות לרקמה על הלבוש המסורתי.
באנדרטת הנגב תוך כדי סיור במקום, חקרנו את האנדרטה על כל חלליה. משם נסענו לבאר אברהם למסע בזמן ולביקור בבאר המקראית. לנו את הלילה במרכז שדה יתיר באוהל אברהם.
ביום שלמחרת, לאחר פעילות בוקר מרעננת, יצאנו אל הצריף של בן גוריון, חקרנו את ביתו ושמענו על פועלו, ביקרנו גם את קברו וקבר זוגתו פולה . משם שמנו פעמינו לעבר עין עבדת, טיילנו בשבילים, פגשנו נשרים, יעלים וצמחים מקומיים. ביום השלישי טיפסנו את מצדה, למרות החום והשמש שיקדה כולנו צלחנו את השביל במעלה ההר. בסיום המסלול הוענקו מדליות לתלמידים על הטיפוס המאתגר.
החכמנו ולמדנו עוד על סיפור מצדה, נפגשנו עם סופר סת"ם וירדנו ברכבל חזרה.
את הטיול השנתי חתם מסלול קצר ומרענן בעין בוקק ומשם לאחר ארוחת צהרים טובה, שבנו הביתה עייפים אך מרוצים מאוד.
את כל הטיול הדריכה רותם – מדריכה מקק"ל, שעשתה זאת מכל הלב ובהתאמה מדויקת עבור תלמידינו.
תודה לך רותם על ההקשבה, העניין, האתגר והקסם שפיזרת לאורך כל הטיול.
אילה אלמגור – מחנכת
טקס יום העצמאות - שווים במדים
החודש הוזמנו תלמידי שווים במדים לטקס יום העצמאות תשפ"ב, בראשות קצין התותחנים הראשי בבית התותחן בזיכרון יעקב. בטקס הוענקו תעודות הוקרה לרומי, מוחמד ויהב, על השתלבותם המיטבית ותרומתם במהלך השנה, בהתנדבות מידי שבוע במחנה יפתח. גם תלמידי שנה א' הגיעו לכבד בנוכחותם את החברים. היה טקס מכבד ומרגש ולא נותרה עין אחת יבשה. יישר כוח ותודה על הזכות להיות חלק ולהשתלב בצבא הגנה לישראל. כבוד גדול !!!
תמר לירם – רכזת הפרויקט
יום שיא - עירי קריית שמונה
במהלך שנת הלימודים, לומדים תלמידי כל בתי הספר בעיר על היישוב בו הם גדלים ומתחנכים, על העבר, על התושבים שבנו את העיר, מקומות מיוחדים בה ועוד. לקראת יום השיא של הפעילות, הוזמנו גם אנו – כיתת יסמין וכיתת שמיאן, לקחת חלק.
צעדנו בשמחה לפארק הזהב, הסמוך לבית הספר שלנו והשתתפנו עם כולם.
הפעילות כללה ברכות, חידון מתוקשב ומשחקים בנושא.
בסיום הפעילות, כאשר כולם כבר עזבו, נשארנו בתחום הפארק והשתכשכנו במים הצוננים.
איילה שמיאן – מחנכת
השבוע הבין-לאומי לבטיחות ילדים
השבוע הבין- לאומי לבטיחות ילדים צוין במוסדות החינוך ב-27-22 במאי ומוקדש השנה לנושא "התנהגות בטוחה במוסדות חינוך".
בישיבת מליאה של הצוות החינוכי – קיימנו ישיבה בנושא בטיחות וביטחון בבית הספר.
לקראת היציאה לטיולים השנתיים התקיימה הדרכה בנושא התנהגות בטוחה בטיולים לצוות ותלמידים.
הצוות החינוכי לימד נושאים שונים בנושא בטיחות – בטיחות בים ובבריכה במים, בטחיות בבית, בטיחות בסביבת בית הספר, בטיחות בקיץ וחיות הקיץ, אופניים חשמליים, בטיחות בבית ועוד.
כיבוי אש מתחנת קריית שמונה הגיעו להדריך את התלמידי השכבה הבוגרת והמתבגרת בנושא בטיחות באש. הציגו את הציוד בו הם משתמשים הדגימו ונתנו לתלמידים להתנסות בלבישת הציוד. לקראת סיום פרצה שריפה בהר מעל העיר והם הוצעקו לכיבוי השריפה.
איחוד הצלה עמק החולה הדריכו לתירגלו עם השכבה הבוגרת בנושאים שונים:
מה קורה כשפתאום מישהו לידינו נחנק?
איך מסייעים לחילוץ גוף-זר שהחליט לחסום את דרכי הנשימה.
איחוד הצלה כותבים "תלמידי רננים גם נהנו לתרגל וגם קבלו כלים להתמודד בעצמם, והחובשים שלנו יצאו עם כנפיים גדולות לעוף על המקום הנפלא הזה".
תודה לצוות שלנו ולקהילה השותפה לפעילויות רבות המקיימות בבית הספר🙏
סיסי אקריש – רכזת זה"ב
יום העצמה - מערבות חברתית
"תכונה קסומה של האושר שאנו מפיצים אצל אחרים היא: שרחוק מלהתנדף, כמו השתקפות – הוא חוזר אלינו מוגבר" (ויקטור הוגו, עלובי החיים)
במהלך השנה תלמידי השכבה הבוגרת פעלו במסגרת התכנית "מעורבות חברתית" וזאת למרות מגבלות הקורונה.
חונכות הדדית, טיפוח חזות בית הספר, סיוע למחלקת הוצאה לאור בפיקוד צפון, ניקוי הנחל והשכונה בה נמצא בית ספרנו, תזמורת, מקהלה, טקסים, עזרה מיוחדת לחבר לאורך זמן, חונכות בצעירה, סיוע לאיש צוות, טיפוח והשקיית העצים בבית הקשיש ועוד ועוד…
בתחילתו של חודש מאי, עמותת "לאורו נלך", המלווה את בית הספר מזה מספר שנים בתכנית, הוקירה תודה לתלמידנו, יחד עם עוד תלמידים מבתי ספר אחרים, עבור הטוב ופעולות ההתנדבות שהם עושים.
הגענו לכנס העצמה בגבעת אבני ליום כייף לתלמידים בחסות העמותה. התלמידים השתתפו בסדנת תיפוף, פעילות ODT, ולבסוף התכנסנו כל בתי הספר יחד לסדנת צחוק עם איציק הליצן.
לבית הספר הוענקה תעודת הערכה על פועלם של התלמידים.
התלמידים והצוות נהנו עד מאוד.
אילה אלמגור – מחנכת
קיימות עם עדי
במסגרת שיעורי הקיימות בכיתת אלמגור עברנו שיעור בנושא זרעים, לאחר שלמדנו בעבר על מים, אדמה, קומפוסט ועצים. הפעם התנסינו בהטמנה של גרעין אבוקדו צף על מים, על מנת שיבקע והזרע ינבט מתוכו. החברים בכיתה התרגשו מאוד והתחלקו לזוגות לטובת המשימה. כל זוג שם את הגרעין ואמר מילים טובות לזרע כדי שיצא אל העולם.. נהנינו מאוד יחד. ומקווים שנראה פרי!
ממחשבה למציאות
בחודש האחרון עסקנו בסיום פרויקט החשמל שלנו. כל תלמיד יצר תוצר המשלב בין מעגל חשמלי למבנה מקרטון.
למדנו שלפעמים יש פער בין התכנון לביצוע ולא תמיד התוצר יוצא בדיוק כמו שרצינו כי יש אילוצים כמו סוג החומר ומגבלותיו. כמו כן, המעגל החשמלי בו השתמשנו היה עדין מאוד ולעיתים היינו צריכים לעבוד קשה עד שהצלחנו להשיג את מה שרצינו. אך לבסוף כולם יצאו שמחים ומאושרים בתוצרים שלהם.
מיקי בונה מטוס, אריאל ורומי שלט מואר לחדר, נעמי גוף תאורה, אמין רובוט, רבקה בלרינה מסתובבת.
את התוצרים ניתן לראות בתמונות.
אנו נמצאים בתהליכי סיכום השנה בשאיפה שכל תלמיד יציג את התוצרים שלו בשיעור סיכום חגיגי.
אסנת שושן – מורה לאמנות
פעילות ל"ג בעומר בדינמיקלאס עם כיתת שמיאן ויסמין
במערכת ניתן לייצר חומרי למידה ברמות שונות ובכל תחום דעת שרוצים.
שיעורי אנגלית בכיתות אלמגור ורמה
לוח תת"ח במתחם מתקני הכושר
במסגרת השתלמות בבית הספר פועל יחד צוות לקידום התת"ח: תקשורת תומכת חילופית.
הצוות הכולל: מורים מקצועיים, צוות סיוע ופארארפואי, ומחנכות שואף לקידום השימוש בתת"ח (תקשורת תומכת חליפית) בבית הספר הן על ידי התלמידים והן על ידי הצוות.
לשם כך נבנה לוח תקשורת חדש במתחם מתקני הכושר בעזרתו יוכלו התלמידים שמתקשים להתבטא, לבטא את רצונם ולפנות לצוות ולחבריהם בעת הצורך.
תודה רבה לעלאא הקלינאי ולאיילה שמיאן המחנכת על תיכנון הלוח והביצוע, ולחיים , אב הבית היקר, על בניית מסגרת מותאמת לחצר.
בית-קפה מקומטוב
בית הקפה מקומטוב פתוח בימי שישי לקהל הרחב. תלמידי בית הספר והצוות החינוכי מחכים לכם בכל יום שישי.
עוגות טובות וטריות הנאפות באהבה רבה, קפה ושתייה קלה.
תלמידי בית הספר ומבקרים נוספים מתארחים בבית הקפה .
לצד בית הקפה, ישנה חנות תוצרת סדנאות אמנות. החודש אירחנו את מועצת התלמידים של בית ספר מצודות. היה אירוח שחיבר לבבות, משמעותי ומרגש.
מוזמנים להתארח בכל יום שישי בין השעות 11:30-08:30
הופעת התזמורת והמקהלה בנטפים
השבוע הופיעו תלמידי התזמורת והמקהלה של בית-הספר באירוע של חברת נטפים בקיבוץ יפתח. לבמה עלו 24 תלמידים וניגנו שתי יצירות של התזמורת ושני שירים של המקהלה, בניצוחם של פליקס, חושן ועטרה. ההתלהבות וההתרגשות של הנוכחים באירוע היו עצומים והתלמידים יצאו מחוזקים ועם תחושת גאווה. אנחנו מאמינים ומקווים שהאירוע רק סימל את תחילתה של תקופה מלאת הופעות ושיתופי פעולה.
חושן נוב – מורה ומטפל במוסיקה
פעילות בטיחות ברשת והרצאה של רן בראון
במהלך חודש מאי המשכנו עם פעילות בטיחות ברשת בכיתות אילה אלמגור, אתי, רמה ויוני.
הפעם עסקנו בנושא – סכנות ברשת – מה צריך לעורר אצלנו נורות אזהרה ומה עלינו לעשות במידה ונתקלים במצב כזה.
המצבים עליהם שמנו דגש הם:
פרטים אישיים – בקשה מהצד השני לתת פרטים אישיים
שמירה בסוד – בקשה מהצד השני לשמור סוד כלשהו
מחמאה – מתן מחמאות על המראה שלי, ההתנהלות שלי באופן לא מותאם או מבלי שהוא מכיר אותי
פגישה בסתר – בקשה להיפגש בסתר בלי שאף אחד ידע
נתינת מתנות – הצד שני מבטיח לתת לי מתנה
כאשר אחד מהדברים האלו קורים לי עליי להפסיק לשתף פעולה עם אותו גורם וליידע מבוגר אחראי על ההתרחשות.
הורים- במידה ונתקלתם חלילה במצב כזה עם ילדיכם יש ראשית לתעד את הנעשה בצורה דיסקרטית ככל האפשר על מנת שבמידת הצורך יהיה ניתן לאתר את האדם שמעבר למסך ומיד לאחר מכן לפנות לעזרה.
בתאריך 10/5 התארח אצלנו רן בראון, מרצה מומחה בתחומים: סכנות במרחב האינטרנטי. ישראל נמצאת במקום החמישי בעולם להתמכרות בני נוער לאינטרנט. הוא הסביר כי שימוש בסמארטפון בגילאים צעירים מצריך מאיתנו המבוגרים בקרה ומעורבות הורית, ונתן לנו כלים להתמודד עם ההתמכרות של הילדים למסך. כמו חניכה לשימוש נכון -הורה מלווה. לבדוק את הטלפון פעם ביום – יומיים לראות מה השפה ועם מי מדברים. ככה יהיה ניתן לחנך אותו לערכים ולאפשר לו להיות עצמאי מאוחר יותר. בנוסף כדאי לקבוע 2-3 חוקים לשימוש בטכנולוגיה בבית: כמו להוציא מסכים חדר השינה, לא לאכול עם טלפון, להגדיר אזורים או זמנים ללא טלפון וכו' כאשר תמיד יש להעדיף צפיה בטלוויזיה על פני מחשב/ טאבלט/ טלפון. כמו כן רצוי להתקין אפליקציות לבקרה וניהול זמן.
אלו רק חלק מהטיפים שקיבלנו וממליצים גם לכם ליישם בבית.
רותם שובל – רכזת תקשוב
סיגל נחמני – יועצת
ימי הולדת
עמית חוגגת 15
עמית שלנו בחרה השנה לחגוג את יום הולדתה בהכנת ארוחת בוקר בדירת ההכשרה. ההורים הגיעו בבוקר עם המצרכים וכל התלמידים נרתמו לעשייה, בהדרכתה של דפנה. הם הכינו סלט ירקות עשיר, ערכו את השולחן עם שפע גבינות וחמוצים, ולסיום התפנקו בפונדו פירות ושוקולד.
בסיום הארוחה המשכנו את החגיגות בכיתה, עם עוגת שוקולד מעוצבת וטעימה במיוחד.
עמית אהובה, כולנו מאחלים לך את כל האושר שבעולם! הקסם האישי לך גורם לכולנו שמחה, חיוכים ואהבה.
אוהבים אותך מאוד,
צוות הכיתה והתלמידים
יסמין חוגגת 19
תוצאות שאלון הורים תשפ"א
בשנה שעברה, במסגרת הכשרתן הקהילתית של סטודנטיות ממכללת תל חי לעבודה סוציאלית בבית הספר, הועבר
שאלון להורים (בשפה העברית ובערבית). השאלון נבנה ביחד עם ד"ר ורד גולן מרצה וחוקרת תחום מוגבלויות במכללה.
מטרת השאלון הייתה לבדוק את עמדות ההורים בנוגע לקשר עם בית הספר ומידת שביעות הרצון בתחומים שונים.
השאלון כלל 25 שאלות, מתוכן 14 השאלות הראשונות התייחסו לנתונים דמוגרפיים ו-11 האחרות התייחסו לקשר של ההורים עם בית הספר, מידת שיתוף של בית הספר עם ההורים, מידת השותפות של ההורים עם בית הספר, אופי הקשר ומעורבות ההורה בבית הספר ומידת הקשר של ההורים עם גורמי תמיכה.
מתוך כלל הוריי בית הספר (100 תלמידים) ענו על השאלון בעברית 31 הורים דוברי עברית וערבית, בנוסף, 8 שאלונים שנענו בשפה הערבית בלבד.
מתוך נתוני הסקר עלה כי:
- 90% מההורים, חשים שביעות רצון גבוהה מבית הספר והיחס שמקבל ילדם.
- 90% מההורים, ענו כי צוות בית הספר מעדכן אותם במידה גבוהה לגבי טקסים ואירועים.
- 90% מההורים, ענו כי בית הספר מעדכן במידה גבוהה ובאופן שוטף על התפקוד הרגשי, החברתי, הלימודי, ההתנהגותי ועל התוכנית לימודים אישית של ילדם (תל"א).
- 85% מההורים, מרגישים שהם בעלי אחריות שווה לאחריות בית הספר בנוגע לקידום ילדם בתחום הלימודי, תפקוד עצמאי, הכנה לחיים ושילוב בקהילה. לצד פער בהשתתפות בפועל של ההורים, הן בפעילויות החברתיות בביה"ס והן במעורבות שלהם בתוכניות הלימוד האישיות של ילדיהם (65%).
- 95% מההורים מרגישים כי יש להם את האפשרות לפנות אל גורמי בית הספר במידת הצורך.
- 74% ענו כי הם משתתפים או מעורבים במידה גבוהה בפעילויות מיוחדות.
שאלה נוספת בשאלון בדקה את מידת הקשר של הורי בית הספר עם גורמי תמיכה. מצאו כי 88% נעזרים במשפחה הגרעינית ,
63% נעזרים במשפחה המורחבת. לעומת זאת, ניתן לראות כי רק 22% מההורים ענו כי הם נעזרים בשירותי הרווחה ורק 10% משתתפים בקבוצות הורים. בנוסף, 15% מההורים אשר ענו על השאלון נעזרים בגורמי תמיכה נוספים.
לסיכום, מתוך השאלון אנו רואות כי ישנה חשיבות רבה לשותפות ההורים בבית הספר, לצורך מקסום התקדמות התלמיד בשלל התחומים והמרחבים. בנוסף, עולה כי ההורים מגלים רצון להיות בשותפות עם בית הספר, לקחת חלק בפעילויות הבית ספריות, כמו-כן, חשים אחריות בקידום ילדם בתחומים השונים.
תודה לצוות בית ספר, לרחל – המנהלת, לסיגל נחמני – יועצת בית הספר אשר מלווה את הסטודנטיות בהכשרה הקהילתית, לסטודנטיות משנה שעברה על בנייה והעברת השאלון, לד"ר ורד גולן על הסיוע המקצועי בבניית השאלון, לגברת אביטל בילר – מרצה בתל חי על הליווי .
תודה לוועד ההורים ולהורים על מענה על השאלון.
סתיו ברנשטיין ומיה דיקובן – סטודנטיות לעבודה סוציאלית במכללת תל-חי.
מפגש שותפות הורים - שכבה מתבגרת
בהמשך לממצאים שעלו מתוך שאלון "עמדות הורים" שהועבר להורים בשנה שעברה (תשפ"א), מתוכו עלה רצון של ההורים לשותפות בביה"ס. מכאן מצאנו לנכון כי הפרויקט שלנו השנה במסגרת הכשרתנו הקהילתית בלימודי עבודה סוציאלית בתל חי, יהיה, ערב הורים וילדים לשכבה המתבגרת בבית הספר.
קיימנו זום אליו הוזמנו את כל הורי השכבה המתבגרת על מנת להסביר להם על הערב המתוכנן ולגייס הורים שיעבירו את הפעילויות.
מרחב הפעילויות הנבחר היה, המטבח ובית הקפה שגם הינו חלק מפרויקט אחר הנקרא – "מרחב חדשנות". מטרתו לקיים פעילויות להורים, תלמידים, לקהילה.. במרחב בו העשייה קשורה למטבח ולבית הקפה.
היו מספר הורים שהתנדבו, הפעילויות שנבחרו היו פעילויות שמתאימות למרחב החדשנות ושמאחורי המאכל ישנו סיפור תרבותי/משפחתי.
בערב הפעילות התקיימו 2 סדנאות בישול : האחת, הכנת סלט פטוש – "סלט לעניים" – בהנחיית אסראר ושוקאת והכנת פיצה – בהנחיית יפעת. בנוסף, התקיימה פעילות ODT (משחקים היתוליים) להורים עם ילדם בהנחיית ליאור שלף.
הערב נפתח בשירה של התלמידים אשר הינם חלק מהמקהלה ששרה בערבית ובעברית בהובלתה של עטרה המורה למוזיקה ובעזרתו של באדר המורה לערבית, הקהל הצטרף למעגל שירה.
בערב הפעילות לקחו חלק כמעט כל הילדים והורי השכבה המתבגרת (כ- 26). התרגשנו לראות את שיתוף הפעולה של ההורים, התלמידים וצוות בית הספר. היתה אווירה של כייף, התרגשות, שמחה וניכר כי התלמידים וההורים נהנו מאוד מהפעילויות השונות ומהגעתם לבית הספר.
אנו רוצות להודות לאסראר ושווקאת על העברת סדנת הכנת סלט פטוש ושיתוף בהיסטוריה של המטבח הדרוזי, וליפעת על העברת סדנת הכנת פיצות ושיתוף בסיפור על מאפיית המשפחה. בנוסף, תודה רבה למחנכות השכבה המתבגרת על שיתוף הפעולה והמאמץ. תודה רבה לסיגל נחמני, סיגל דהן ורחל מזרחי על הוצאת ערב זה לפועל והליווי המסור לאורך השנה.
סתיו ומיה – סטודנטיות לעבודה סוציאלית