* פברואר 2022 *

שותפינו ההורים

החודש ציינו את יום המשפחה רק במסגרת הכיתתית וזאת בשל תחלואת הקורונה שעדיין עימנו. אט אט המגבלות מוסרות ואנו פותחים את בית הספר לשלל פעילויות עם הקהילה ואיתכם ההורים. כולי תקווה שהמצב ילך וישתפר ואת החודשים שלפנינו נוכל למצות באופן מיטבי, ללא מגבלות.
בית הקפה שלנו "מקומטוב" נפתח מחדש, אנו יוצאים למקומות תעסוקה בקהילה, לבסיסים צבאיים וכן חזרנו לפעול בשותפויות הקבועות עם תלמידי בית ספר רמב"ם ועם תלמידי תוכנית המחוננים ממכללת תל חי.
יצאנו לטיול בפארק הירדן עם כל התלמידים והצוות וכמו בכל חודש יצאנו לימי שדה כיתתיים בסביבה הקרובה.
תלמידי השכבה המתבגרת עברו הכשרה של עזרה ראשונה מטעם מד"א ובדירת ההכשרה ממשיכים לתרגל מיומנויות שונות בטיפול עצמי ובאחזקת הבית.

שיהיה לנו חודש טוב, רווי בעשייה משמעותית וחוויתית.

רחל

ראש חודש אדר ויום המשפחה

יום המשפחה וראש חודש אדר א' צויינו השנה בישיבת הצוות, בניגון ובארוחת צהריים חגיגית.
במעמד החגיגה הודנו למירי עמוס, נאמנת הקורונה, על עבודתה הנאמנה והמסורה בחודשים האחרונים. היה מרגש, טעים ומהנה.

גם בכיתת איילה ציינו את יום המשפחה. התלמידים שיתפו את חבריהם בתמונות משפחתיות ושיתפו לגבי פעולות אותן הם מבצעים עם המשפחה.
התלמידים אמרו דברים כל כך יפים – לטייל, לשחק, לבשל, לאפות, לרכב על אופניים ועוד…
בהמשך שיתפו התלמידים וסיפרו מהי המשפחה עבורם – בית, עזרה, להיות ביחד, לספר ולשתף, להקשיב, אהבה, נשיקות וחיבוקים…
התלמידים שמו לב לסוגי המשפחות השונים בהם הם גדלים.
 יפה היה לראות את הפתיחות והטבעיות שבקבלת כל אחד ואחד.

איילה שמיאן – מחנכת

לוח השכבה המתבגרת – כולנו משפחה אחת.

מהנעשה בכיתות האם

ארוחת בוקר בכיתת קלרה

בשיעורי הכנה לחיים תלמידי כיתה א' לומדים מיומנויות של בישול קל ואכילה נכונה.
צפו בתמונות מארוחת הבוקר הכיתתית שערכנו. לארוחה, כל ההורים התגייסו והביאו מצרכים.
התלמידים התנסו בקילוף ביצים קשות, למדו איך חותכים ירקות לסלט עשיר ובריא ולבסוף אכלנו כולנו יחד את הארוחה בהנאה ובתחושת מסוגלות והצלחה של הילדים.

קלרה אוחיון – מחנכת

של"ח בכיתת אורטל

מי רוצה תפוח זהב?
בחודש האחרון למדנו על פירות הדר.
התחלנו את הלמידה בהליכה סביב בית הספר ואיתרנו בחצרות עצי הדר שונים.
למדנו על השם המיוחד שניתן להם 'הדר' ועל מקום גידולם בפרדס, עשינו פעילות חקר שבמסגרתה מיששנו, הרחנו וטעמנו.

אורטל פלג – מחנכת

המל"ש בכיתת יסמין

במסגרת שיעורי מל"ש, יצאנו לטבע ודיברנו על חשיבות שמירה על הטבע וטיפוחו.
למדנו את המושגים טבעי/מלאכותי, אספנו חפצים שונים שנמצאו בסביבתנו ומיינו אותם לפי טבלה.
שאלנו מה שייך לטבע ומה נוצר ע"י האדם.
יצאנו לסיור קצר בשטח ואספנו חומרים שונים מהטבע וכל אחד יצר פרצוף מהחומרים שליקט.
היה שיעור חוויתי ומהנה.
מחכים ומצפים למפגש הבא.

יסמין דרעי – מחנכת

תלמידה חדשה בכיתת יסמין

החודש הצטרפה לכיתתנו תלמידה חדשה – נועה. הילדים היו נרגשים וקיבלו אותה בחיבוק גדול ובמאור פנים.
עשינו מפגש היכרות, ערכנו שולחן חגיגי עם ארוחת בוקר משותפת וקינחנו בעוגה טעימה וטרופית.
בסוף היום הכנו תה מחליטת צמחים שקטפנו מגינת הירק בביה"ס.
אנו מאחלים לנועה התאקלמות טובה ומהירה  והמון הצלחה בהמשך. ברוכה הבאה למשפחת רננים.

יסמין דרעי – מחנכת

פעילות עם רמב"ם ואודי בכיתת איילה שמיאן

עם חידוש המפגשים שלנו עם תלמידי בית ספר רמב"ם, לאחר הפסקה ארוכה, בה חווינו את הגל החמישי של הקורונה, קיבלנו את חברינו למפגש ספורט ומוסיקה עם אודי שלנו.
אודי הפעיל את כולנו – שתי כיתות מרננים ושתי כיתות מרמב"ם, בפעילויות חווייתיות ומשחקי חברה. תודה אודי.
התלמידים כל כך התגעגעו האחד לשני ונפלא היה לראות כיצד הקשרים חודשו.

איילה שמיאן – מחנכת

ארוחת בוקר בכיתת תאיר

במסגרת תוכנית ההתנהגות בכיתה, התלמידים בוחרים מחזק כיתתי.
החודש התלמידים בחרו להכין ארוחת בוקר משותפת.
יחד הכנו רשימת מצרכים שכל תלמיד הביא. הכנו טוסטים, סלט ירקות, סלטים שונים ועוד.
ערכנו שולחן משותף ונהננו מאוד.
מחכים לפעם הבאה.

תאיר אלגלי – מחנכת

הדרכת מד"א בכיתות איילה ותאיר

החודש חווינו יומיים מרגשים וכל כך חשובים.
נריה הפאראמדיק הגיע אלינו ממחלקת ההדרכה של מד"א והדגים בפני התלמידים והצוות פעולות עזרה ראשונה והחייאה.
התלמידים התנסו בהחייאה בסיסית, בשימוש בדפיברילטור ובהחייאת ילדים ותינוקות.
נפלא היה לראות את התעניינות התלמידים, את הפעולות אותן ביצעו ולשמוע את חוויותיהם מאירועים שונים אותם חוו.
תודה לנריה על הוראה מותאמת.

תאיר ואיילה – מחנכות

שילוב תל חי בכיתות תאיר ואיריס

המחצית השנייה של שילוב רננים עם תוכנית המחוננים של תל חי התחילה כמו בתחילת שנה.
מתל חי הגיעו תלמידים חדשים וביחד שיחקנו במשחק גלגל המזל הכרות. בגלגל היו שאלות כמו: איפה אתה גר, מה התחביבים שלך, דברים שאתה אוהב לאכול ועוד. כל התלמידים השתתפו ושיתפו פרטים על חייהם.
הכרנו אחד את השני דרך משחק חוויתי ואנחנו כבר מחכים להמשך השנה ולפעילויות שלנו יחד.

תאיר ואיריס – מחנכות

כיתת עירית והודיה

טיול בית ספרי בטבע
החודש יצאנו כל בית הספר לטיול בפארק הירדן.
נהנו מהליכה רגלית על גדות הנהר, ארוחת בוקר משותפת ושלל פעילויות מגוונות.
התלמידים חזרו עייפים ומרוצים מהחוויה המשותפת.

עירית והודיה – מחנכות הכיתה

תלמידי כיתת יוני יוצאים להתנדבות בצבא

החודש, חלק מתלמידי הכיתה התחילו את ההכשרה לעבודה בבסיס גיבור בעיר.
התלמידים התקבלו ע"י המח"ט ועבדו באפסנאות הבסיס.
בהצלחה לתלמידינו היקרים, שילוב מוצלח!

יוני פרץ – מחנך

שיעורים מקצועיים וטיפולים

קיימות ומיחזור עם עדי

סופו של ההר
במשך החודשים האחרונים תלמידי בית הספר טיפחו את המרחבים החיצוניים, באמצעות חומרים הקיימים בטבע. התלמידים עסקו בשיעורי החקלאות בפיזור רסק גזם לגינות ולחצרות בית הספר, למדו כיצד להפריד בין הפסולת המיותרת לרסק הגזם ולמדו על סוגים שונים של חומרים המצויים בו. בין היתר התלמידים למדו גם על יתרונותיו של הרסק גזם וכיצד הוא מסייע ומפרה את האדמה. כמו כן, התלמידים חיזקו את גופם באמצעות עבודה עם מריצות, מעדרים ואתי חפירה. שיתוף הפעולה הן בין הכיתות והן בין התלמידים, סייעו רבות להצלחת המשימה.

מיחזור
בשנה שעברה הוטמעה תכנית איסוף בקבוקי המיחזור בבית הספר. התלמידים והצוות הביאו וממשיכים להביא בקבוקים שאינם בשימוש על מנת למחזר אותם, ובכך לשמור על כדור הארץ. התלמידים לומדים על שימוש מושכל במשאבים ובהפחתת הקנייה וכן על הפרדת סוגים שונים של בקבוקי מיחזור. אנו ממשיכים לעודד את התלמידים שלנו לשמור על הסביבה ומבקשים להמשיך לשלוח בקבוקים הקיימים בבית למיחזור בבית הספר.

עדי קולטקר – מורה למדעים

פעילות בבריכה עם אודי ויניב

במהלך החודש, בפעילות הבריכה, הצטרפה לכיתה א' רינת – אמא של התלמידה אביגיל. החוויה עם רינת ואביגיל בבריכה הייתה מהנה ומרגשת.
הורים יקרים גם אתם מוזמנים להנות משיעור שחייה וחוויה ייחודית עם הילדים בבריכה בהגושרים.
אודי ויניב – מורים לחנ"ג

קלרה, מחנכת כיתה א', מוסיפה: גם ההורים של אינאל ואבא של ניל הגיעו לצפות בילדים בבריכה. ההורים כל כך התרגשו והיו מוקסמים מההתקדמות של הילדים. הם לא האמינו שילדם בתוך המים בלי פחד. אודי, יניב והמתנדבים, תודה רבה לכם על העשייה והביטחון שאתם משרים על  התלמידים. מדהים ומרגש לראות את החוזקות של הילדים בבריכה. תודה 🙏🏻❤️

שיעורי קרמיקה בכיתות איילה ותאיר

אחת לשבוע פועלים התלמידים בסדנאות קרמיקה, עם המורות שירה ונעמי. התלמידים לומדים ליצור מחימר ומנהלים שיח סביב העשייה והיצירות שהם יוצרים. התלמידים יוצרים כלים ופריטים שונים הן אישיים, אותם לוקחים בסוף הפעילות הבייתה, וכן יוצרים למען מכירה בחנות שלנו "מקומטוב". יפה לראות כיצד במהלך הפעילות מתפתחות יכולות הארגון ותכנון, דחיית סיפוקים ובקרה עצמית.

תאיר ואיילה – מחנכות

פסיכולוגיה חיובית בכיתת אלמגור

החודש התקיים בכיתת אילה אלמגור שיעור מטרות ויעדים מתוך מערכי השיעור של פסיכולוגיה חיובית.
עסקנו במה זו מטרה בכלל?
מיקי הגדיר זאת מאוד יפה – משהו שאנחנו חושבים עליו ורוצים שיקרה.
משם עברנו לסיפור על וולט דיסני ועל זה שבאמת כדאי לדמיין את המטרה שאנחנו רוצים להגיע אליה ואיך זה ירגיש להשיג את המטרות שלנו.
ראינו גם עומרי כספי אומר בתור ילד מה החלום שלו ומה המטרה שלו וכיצד הוא הגשים את החלום ועמד במטרה שהציב לעצמו.
עברנו לכתיבת המטרות שהכי חשובות לנו כרגע בחיים.
התלמידים עשו זאת ברצינות רבה והקדישו לכך מחשבה.
לאחר מכן שיתפנו במטרות והבנו ש'אי אפשר לכבוש את הפסגה ביום אחד' וצריך לפרק את המטרות שלנו ליעדים קטנים יותר…
כל אחד בחר מטרה והתלמידים אמרו מהם הצעדים שיש לעשות לעבר הגשמת המטרה.
היה מרגש מאוד לראות אותם בתהליך ולהנגיש לתלמידים שיעור כל כך חשוב ומשמעותי.

רותם שובל – מורה לתקשוב

דירת ההכשרה עם תלמידי כיתת נירית

בדירת ההכשרה, תלמידי כיתת נירית לומדים מיומנויות של הכנת שתיה, מזיגה לכוסות, הכנת צנימים, מריחת ממרחים, נקיון שולחן והדחת כלים.
הדגש ניתן על פיתוח לומד עצמאי, שרוכש את הכלים לעשייה עצמאית באופן מלא. ניתן לראות שהנסיון והתרגול מביאים להצלחה ומעלים את הרגשת הערך העצמי אצל התלמידים הנפלאים. יישר כח, אתם בדרך הנכונה!

דפנה מילר – רכזת

טיולים וימי שדה

טיול בית-ספרי לפארק הירדן

החודש יצאו כל תלמידי בית הספר והצוות לטיול בית ספרי בפארק הירדן.
מזג האויר האיר לנו פנים ושמש נעימה בצבצה לאורך כל היום מבעד לעננים.
מדריכי קק"ל, יחד עם אנשי הצוות, הפעילו את התלמידים בתחנות הפעלה חוויתיות וצעדו עימם במסלול ירוק, יפהפה, שופע מים, מותאם ומונגש.

תלמידי כיתת איילה שמיאן מסכמים את הטיול:

מוריה – במסלול ההליכה ראיתי את הנחל זורם. הזרימה ריגשה אותי.
ג'מאל – היה לי כיף מאוד במסלול ההליכה ובארוחת הבוקר עם הכיתה.
חבל שלא היו לנו פעילויות עם פרח וניר. נהניתי מאוד מאוד מאוד.
איאן – היה לי כיף בטיול עם החברות, לאכול יחד ולנוח.
תלין – ההליכה ברגל הייתה נעימה.
עילאי – נהניתי להיות עם החברים.
עמית – נהניתי להיות עם כל הכיתה, נהניתי לטייל במסלול וליצור עם אסנת.
תומר – היה לי כיף בסדנת היצירה עם אסנת בעבודה עם העלים.
האדי – נהניתי עם אסנת באמנות, להדביק את המקלות.
שירה – אהבתי לראות את התמונות, חבל שלא הייתי בטיול.

פלורי ונירית - רמות נפתלי ומצפור לירן

ביום רביעי 23.2.2022 יצאו תלמידי כיתת פלורי ונירית לטיול בהרי נפתלי ומצפור לירן סעדיה.
התלמידים האמיצים הלכו לאורך מסלול הצופה על עמק החולה וקרית שמונה, הגולן והחרמון.
המדריך ליעם הסביר לנו על הנוף, העצים, הצמחייה ובעלי החיים באזור: חזירי בר, תנים ושועלים.
בסיום המסלול הגענו אל מצפה לירן, המוקדש לזכרו של לירן סעדיה, לוחם סיירת אגוז שנפל במלחמת לבנון השנייה.
ברחבת המצפה משמיעה עמדת שמע הסברים על הנוף ועל לירן.
המדריך ליעם הראה לנו תמונות של לירן ומשפחתו.

חזרנו שמחים, עייפים ומרוצים לביה"ס.

נירית קנדינוף – מחנכת

חגיגות ימי הולדת

עילאי חוגג 13

החודש חגגנו לעילאי בר מצווה.
כל תלמידי הכיתה והצוות הצטרפו לחגיגות של המשפחה והחוויה הייתה גדולה.
האירוע היה מדהים! נפלא! ובעיקר מרגש!!
תודה לזוהר ולמשפחה היקרה על ההזמנה, שמחנו לקחת חלק ❤️
הרבה מזל טוב, בריאות ואושר לעילאי, לזוהר ולכל המשפחה היקרה ❤️

מתלמידי הכיתה והצוות

ליהי חוגגת 17

חגגנו את יום ההולדת של ליהי במשחקים שונים, מוזיקה וריקודים. היה מאוד שמח.
ליהי אהובה, מאחלים לך את כל הטוב.

אוהבים – תלמידי הכיתה והצוות

מועדון הבוגרים "בית גשר"

חודש עמוס חוויות במועדון הבוגרים 'בית גשר'
החודש נהננו משלל חוויות ופעילויות שונות.
דן הגיע אלינו לביקור עם כלבה חדשה- ברי, והחניכים נהנו מפעילות קופצנית ויציאה מחוץ לשטח המתנ"ס.
בנוסף, הגיעה אלינו מאיה הש"ש של שומרי הנחל לפעילות בנושא מחזור המים.
החניכים למדו על ההבדלים בין סוגי הנחלים השונים באמצעות משחקים חוויתיים.
לאחר מכן, התחלקנו לקבוצות וכל קבוצה קיבלה פוסטר לצביעה של תהליך מחזור המים ולאחר מכן, הציגו זאת לחבריהם.

בהמשך נחווה עוד שלל פעילויות שונות ומגוונות,
חודש טוב,
הודיה איפרגן – רכזת המועדון.