*אוקטובר 2020*

שותפינו ההורים

החודש התחיל בציון חג סוכות, דרך הפעלה בחופשת החג, המשיך בימי שדה למרבית הכיתות והסתיים באסיפות הורים שכבתיות וכיתתיות, בהן סיפרנו לכם ההורים על הנעשה בביה"ס בכלל ובכיתות ילדיכם בפרט.
בימים בהם מגבלות הקורונה מצמצמות את פעילותנו מחוץ לבית הספר, הצוות היוזם והיצירתי מוצא עוד ועוד רעיונות ומרחבים ללמידה מהנה בתוך בית הספר. צוות הסדנאות שידרג את מרחבי העבודה ויצר מרחבים מחודשים ומקסימים.
מזג האויר הסתווי איפשר לנו להנות מפעילות חווייתית בגינות ובחצרות וכמעט כולם עסקו בנפלאות הטבע והסתיו. בתוך הכיתות התלמידים לומדים את מקצועות הליבה בדרכים חוויתיות ויוצרים קישורים בין החוץ לפנים. יישר כח לצוות המסור, שמוצא את הדרך להישאר מעניין ואטרקטיבי לתלמידים גם בתקופה שכזו.
בברכת חודש טוב
רחל מזרחי

בניית סוכה

בתום יום הכיפורים, צוות הגברים, יחד עם כיתות אילה אלמגור ורונית, החלו לקיים את מצוות בניית הסוכה.

הסוכה עמדה בכל ימות חג הסוכות, הוארה באור רננים והביאה אליה את כל התלמידים לשמוח ולהנות על פי מצוות החג, וכמובן על פי ההנחיות החדשות שהקורונה מביאה איתה. במהלך בניית הסוכה היה ניתן לראות את ה"ביחד" שהחג מביא איתו ולמרות ההקפדה על שמירת מרחק, הלבבות של כולנו היו קרובים.

עדי קולטקר – מחנך

גם תלמידי כיתת איילה שמיאן סייעו בקישוט הסוכה, בהדרכתו של ניר, המורה לאמנות.

כל הכבוד יקרים שלנו 🙂

חדר בריחה בסוכה - קפסולת איריס ורמה

הפעלה בחופשת סוכות

קייטנת סוכות התקיימה בשלושת הימים הראשונים של חול המועד. הקייטנה פעלה במתכונת מיוחדת ומותאמת לכללי הקורונה. בעקבות המגבלות ושמירה על הבריאות, כל הפעילויות היו בהובלת הצוות החינוכי של בית-הספר.
הצוות החינוכי התגייס, תרם, נתן וסייע ככל שניתן על מנת שהקייטנה הקצרה עם ההגבלות הגדולות תתנהל בצורה הטובה ביותר.
בהיבט הצוותי נוכחנו להבין שאחד הדברים המיוחדים בבית ספרנו הוא הלכידות והאחדות שלנו. מהבחינה הלימודית והחוויתית, הקייטנה נגעה בכל מאפייני החג ומנהגיו. התלמידים למדו על ארבעת המינים וחוו מאפיין חג חשוב של אירוח ושמחה בסוכה.
בנוסף, התקיימו פעילויות חברתיות, יצירה, ספורט, עבודה במחנה וטיול בטבע, שהשלימו את החוויה של הקייטנה והקנו לתלמידים הזדמנות לשבור מעט את שגרת הקורונה.

סיסי ועדי – רכזי הקייטנה

ציון ראש חודש חשוון

צוות ביה"ס משקיע מחשבה ואנרגיה יומיומית לקידום תלמידי בית הספר.
בתחילת חודש אוקטובר צוות ההנהלה, לאחר מחשבה ומתוך רצון לומר תודה והערכה על המסירות והעשייה השוטפת בכלל ובימים אלו בפרט, החליט להפתיע את כלל הצוות בפעילות אנרגטית, שוברת שיגרה.
"שלפנו" את הצוותים בסבבים לפעילות ארובית עם מדרגה. הצוות קפץ, רקד, התמלא באנרגיה לצלילי מוזיקה מקפיצה ובהנחיית אודי המורה לספורט, אותו גייסנו לטובת הפעילות.
בתום הפעילות צוות ההנהלה חילק בהערכה "שק של אהבה".

מה בחקלאות?

עונת הסתיו מאופיינת בתופעות טבע שונות. החל מפריחה וכלה בשלכת, כולן מבשרות על בואו של הסתיו. החודש בשיעורי החקלאות, יחד עם המורה פיני וכיתות רבות, סיימנו לפזר חיפוי קרקע (רסק גזם) בכל אדמות בית הספר. חיפוי זה ישמור על קרקע פוריה ולחה. בנוסף, שתלנו את גינת החורף עם ירקות הקשורים לעונת הגידול הזו כמו כרוב, סלק, חסה, שמיר וכו'.
ניתן לראות כי התלמידים אוהבים ומאמינים בעבודת האדמה וניכר כי הם מבינים שיש קשר הדוק בין האדם לסביבה.

עדי קולטקר – מורה למדעים וחקלאות

חקלאות בכיתת איילה שמיאן

השנה תלמידי הכיתה שלנו משתתפים בשיעורי טבע רבים – מדעים, חקלאות וגינון טיפולי.
את הבוסתן, הגינות המקסימות והערוגות הרבות יש לטפח ולהשקות.
התלמידים המקסימים שלנו החליטו לעשות שימוש חוזר במיכלי פלסטיק של נוזל כביסה ולהשתמש בהם כמזלפים להשקיית הגינה.
כך למדנו את ערך המיחזור והשימוש החוזר וגם את התרומה לגינות ולצמחים.

כיתת איילה שמיאן, התלמידים והצוות

חיבור לקהילה ולטבע בכיתת הודיה

החודש התחלנו ללמוד ולהכיר את מאפייני עונת הסתיו. הכרנו את השינויים החלים במזג האוויר ובטבע. בשיעור גינון טיפולי יצאנו לבוסתן הנמצא בבית הספר ושתלנו יחד צמחים, בתקווה שמזג האוויר החורפי שיגיע, והגשם שירד, יאפשרו להם לצמוח ולגדול.
בנוסף, כחלק מהחיבור של בית הספר לקהילה, ארזנו סלי מזון למשפחות מעוטי יכולת יחד עם המורה גיא. תחושת הסיפוק וההנאה שתלמידי הכיתה עשו זאת, חיממה את הלב.
קיימנו גם אסיפת הורים כיתתית לסמסטר זה, הצגנו את היעדים לשנה זו ותיאמנו ציפיות.
המשך שנה מוצלחת ובריאה,
הודיה איפרגן –  מחנכת

מהנעשה בשיעורי אנגלית

השנה אנו ממשיכים בלימודי אנגלית בכיתות איילה אלמגור ורונית והצטרפו כיתת איריס וכיתת רמה.
עד כה הספקנו ללמוד להציג את עצמנו, למדנו את שמות הצבעים ואת המספרים 1-10.
הלמידה מותאמת לרמת הקבוצה ומשלבת תרגול באמצעות משחקים לימודיים.
החומר מועלה לכיתה וירטואלית 'גוגל קלאסרום' – תלמידים שמעוניינים יכולים להיכנס ולהמשיך לתרגל בבית.
בהמשך נלמד על חיות, מאכלים, פרטי לבוש, אוצר מילים הקשור לעונות השנה ועוד.

רותם שובל – מורה

חינוך מתמטי בכיתה א'

הכירו את איתי, איתי הוא החבר שלנו.
איתי מצטרף אלינו לשיעורי חשבון.
במסגרת השיעור אנו לומדים סיפורים חשבוניים.
איתי שלנו ביקש מהתלמידים שיכינו לו פיצה.
התלמידים עמלו והכינו עבור איתי פיצות… איתי שמח כל כך.
מנינו את הפיצות, הפחתנו, הוספנו ושוב ספרנו.
איתי שלנו והחברים כבר מחכים למפגש הבא.

אורטל – מחנכת כיתה א'

שמרטפיית קורונה

בעקבות משבר הקורונה וסגירת בתי הספר הכלליים, רחל, מנהלת בית הספר, הרימה את הכפפה ופתחה שמרטפייה לילדי צוות בית הספר, באזור בית הקפה שלנו. במהלך היום הילדים השתתפו בשיעורי זום של בית הספר שלהם,  טיילו באזור הנחל הממוקם ליד בית ספר, שיחקו ופעלו במגוון פעילויות כמו: טניס, רכיבה על אופניים, כלבים, קראטה, ציור ועוד.
תודה לרחל, מנהלת בית הספר, שמאפשרת את כל זה, מתוך דאגה לתלמידי רננים ודאגה לילדינו.
תודה גדולה גם לש"ש המתנדבים המקסימים שהגיעו לתגבר את הצוות בשמרטפיה.

תאיר אלגלי – מחנכת

יום שדה - כיתות תאיר ודפנה

הטיול הראשון לשנת הלימודים היה טיול בתוך קרית שמונה.
התחלנו את הטיול במעגל יום טוב בבית הספר, משם צעדנו לכיוון נחל הזהב, ראינו את השחזור של המסגד, אכלנו ארוחת בוקר ושיחקנו קצת במתקני כושר.
המשכנו בצעידה לעבר מסלול הג'ונגל עד הנקודה שבה מסתיים נחל הזהב.
לסיום הטיול, טבלנו בנחל ליד בית הספר וחזרנו עייפים ומרוצים❤️

כיף לגלות מקומות יפים וחדשים בסביבה הקרובה שלנו.

תאיר אלגלי – מחנכת

יום שדה - כיתות יסמין ואיילה

החודש יצאנו ליום השדה הראשון שלנו יחד, לנחל זהב בקריית שמונה.
יצאנו מרננים לאורך הנחל הזורם, אכלנו ארוחת בוקר בפארק הזהב. ראינו פריחות, צפינו במושבת הציפורים שהתיישבה מסביב לבריכת הצבים, אנפיות, לבניות, קורמורנים.  מזג האויר היה מושלם.
היינו במצב רוח מרומם, שרנו שירים, השתכשכנו בימי הנחל הקרירים ולקינוח הדלקנו מדורה והתחממנו סביבה.
נהננו מאוד וכבר מצפים לטיול הבא.

יסמין דרעי – מחנכת

יום שדה - כיתות איריס ורמה

ביום סתוי, חמים ונעים, יצאו תלמידי כיתות איריס ורמה ליום שדה. היציאה היתה אל פינות חן ונחל הזהב שבקריית שמונה.
יצאנו בהליכה מבית הספר לאורך הנחל הזורם ובדרך אכלנו את ארוחת הבוקר בחיק הטבע.
צעדנו בג'ונגל באזור מרכז אשכול וביקרנו בתחנת הקמח העתיקה.
במהלך הטיול למדנו להכיר צמחי נחל שונים ובעלי חיים.
בסוף הטיול זכינו לשכשך רגלינו במימי הנחל הנעימים.
האווירה היתה טובה ונעימה והחיבור בין שתי הכיתות היה מושלם. חזרנו עם טעם וחשק לעוד.

איריס נוב – מחנכת

חדש בסדנת האמנות

סדנת האמנות התחדשה לאחרונה בקיר גואש, שהופך אט אט לפינה מבוקשת בחדר.
יכולים לעבוד בו עד שלושה תלמידים בו זמנית.
מול הקיר עובדים בעמידה, מה שמאפשר להתקרב ולהתרחק  תוך כדי היצירה. העבודה מתאימה לכל שכבות הגיל. את החבר'ה הבוגרים אפשר לאתגר בלימוד טכניקות של ציור והתייחסות לתולדות האמנות, היתרון הוא שאפשר לעבוד על סוגי נייר וגדלים שונים וההתנסות בפורמטים גדולים במנך אנכי זו חוויה חדשה ומרגשת.
עם התלמידים הצעירים העשייה  אינה מתייחסת לידע טכני חיצוני, הם לומדים את העולם דרך חומרי אמנות בטבעיות. הם מתנסים וכך הם מארגנים את העולם ואת הידע שלהם באופן שבו נוצרת עבורם משמעות.
ליד הקיר עומדת עגלת צבעים עם שני מכחולים לכל צבע, עם מים לניקוי מכחולים ומטלית לניגוב המכחול.
התלמידים לומדים את כללי העבודה, שכוללים לבישת סינר והתייחסות לאופן השימושי בעגלת הצבעים.
מהתבוננות בתלמידים אפשר רק לקנא בקלילות ובחופשיות שהם ניגשים לעבודה.
תהל בחרה בנייר חום גדול, דניאל ואביחי בחרו ליצור ביחד, וגם איאן ותומר.

אסנת שושן – מורה לאמנות

חדש בסדנת הנגרות

החודש התאקלמנו בנגריה המחודשת שלאחר החגים.
עם השכבה הצעירה והמתבגרת למדנו לעבוד נכון עם פטיש, למדנו גם על סוגי מסמרים שונים.
עם השכבה הבוגרת קידמנו פרויקטים בבית-הספר, כמו פינת ספר בשכבה הצעירה והכנת מיכשור לחדר ריפוי בעיסוק שלנו.

ניר שבת – מורה לאמנות

חדש בסדנת הבטון

חדש בסדנת הקרמיקה

בשיעור קרמיקה עם תלמידי כתת אורטל למדנו על מאפייני הסתיו השונים ובינהם החילזון ועלי השלכת.
בעזרת טכניקה של רידוד ומיחוי פיסלנו עלה שלכת ובהמשך נוסיף גם את החילזון.
שירה הופמן – מורה לאמנות

חדש במרכז הלמידה

בשנת תש"ף נפתח מרכז למידה בשכבה הצעירה.
במרכז לומדים תכנים שונים בשילוב אומנויות, תחושה, תנועה ועוד.
המרכז מכיל פעילויות שונות המכוונות לסגנונות למידה שונים. לרבות: למידה אישית, למידה בזוגות או בקבוצות.
התלמידים מגלים עניין והנאה רבה בהגעתם למרכז הלמידה.

אורטל פלג – מחנכת כיתה א'

כלבנות טיפולית

במסגרת תל"ן, תלמידי בית-הספר לומדים טיפול בכלבים, עם גיא ודן. הם מתנסים בטיפול, מטיילים עימם, מאכילים ולומדים.
באופן הזה התלמידים מפתחים יכולות רבות כמו הכלה, סבלנות, רגישות, וויסות ועוד.
התלמידים מאוד אוהבים את השיעור ומחכים לכלבים בכל שבוע.

דפנה מילר – מחנכת

בכיתת פלורי לומדים על הסתיו גם בכיתה וגם באוויר הפתוח...

חגיגת ימי הולדת בקפסולת רמה ואיריס

אחת לחודש אנו חוגגים ימי הולדת שתי הכיתות במשותף. התלמידים מתכננים ומכינים את פעילות החגיגה, חושן משמח אותנו בשירה ונגינה. נאחל מזל טוב לאביאל ולנחמן שחגגו החודש.

רמה מלכין – מחנכת

טניס באוויר הפתוח

ידוע שפעילות בטניס באוויר הפתוח משפיעה לטובה על איכות החיים, בריאותית, חברתית ונפשית. תקופת הקורונה עשתה לרוב האנשים לא טוב מבחינה בריאותית, חברתית ונפשית!! החשיבות של פעילות הטניס באוויר הפתוח סייעה לאזן קצת את החיים עבור תלמידי רננים דווקא בתקופה מאתגרת זו . שמחתי לקחת חלק במערך בית הספר בתקופה מאתגרת זו. שמחת הילדים על מגרש הטניס מדבקת!!!🙂😷

שאול זוהר – מדריך טניס

במחנה שלנו

המחנה שנבנה בקיץ, בידיים אוהבות והרבה אדמה וקש מהווה מרחב פעילות מחוץ לכיתה. במרחב זה אנחנו אוספים חומרים מהטבע ומקיימים פעילויות התנסות לימוד ויצירה. בימים אלה ממש לבש ה"מחנה" את צורת החורף כך שנוכל להמשיך ולשהות בו גם בימי הגשם.

עופר אמיר – מדריך טבע

אסיפת הורים בכיתת נירית

האסיפה  הכיתתית הייתה מרגשת עם אווירה מאוד מיוחדת.

בשיחה הייתה מעורבות של המורים המקצועיים, ומספר הורים אשר הביעו רצון לתמוך ולסייע בהתקדמות ילדיהם ואף לסייע לוועד ההורים בביה"ס.

התרגשתי לקבל את תמיכתו של צוות הכיתה.

המצגת הסתיימה עם הזמנה מההורים לשתף משאלה, מה הם מאחלים לילדיהם בשנה זו. רוב ההורים ציינו כי חשוב להם שילדיהם יתקדמו צעד נוסף בעצמאות אישית ובמסוגלות תפקודית.

נירית קנדינוף – מחנכת

יום הזיכרון להירצחו של יצחק רבין

ביום חמישי 29/10 ציינו בכיתה את יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, בסימן דמוקרטיה ואחדות.

יום חשוב מאוד המדגיש את הצורך והחשיבות של אהבת חינם. החשיבות של החיבור בינינו כחברה והסכנה שבפילוג. המסר שהועבר הוא שיש מקום לכולם. לכל דעה ועמדה. וגם אם אנחנו לא מסכימים. אסור שנגיע לאותם רגעים שבהם לוקחים את החוק לידיים ופועלים באלימות מילולית או פיזית. עלינו לעשות הכל על מנת לחבר, לאהוב ולהתקשר האחד עם השני. זוהי בעצם החשיבות והמשמעות של היום הזה.

תלמידי הכיתה השתתפו בשיח על מהות הדמוקרטיה, ערכים, מוסר, וכן למדו אודות יצחק רבין ז״ל ופועלו למען מדינת ישראל. כמו כן השתתפנו בסיור וירטואלי במרכז מורשת רבין.

בסיום היום התלמידים בחרו לשיר יחד את השיר שבט אחים ואחיות.

לסיום אומר, כי אני כמחנכת מתרגשת לראות את בית הספר מתמלא אט אט בתלמידים תוך שמירה על הנחיות משרד החינוך. כולי תפילה כי סכנת הקורונה תחלוף מן העולם ובית הספר יתמלא ברעש ובצחוק הילדים במסדרונות, ללא הצורך בקפסולות ובריחוק חברתי.

אילה אלמגור – מחנכת

יום ההליכה הבינלאומי

ביום שישי, ה30/10/20 התקיים יום ההליכה הבינלאומי.
במסגרת יום זה יצרנו פעילות בית ספרית, תוך שמירה על הקפסולות הקיימות.
פתחנו את הבוקר בפעילות גופנית בכיתה ויצאנו בהליכה לפארק הזהב. את ארוחת הבוקר אכלנו על מחצלות בליווי נגינה של התלמידה ליעד.
התלמידים פעלו בתחנות ספורט שונות, מגוונות ומגבשות. לקראת סיום קינחנו בקרטיבים וחזרנו רגלית לבית הספר.
מזג האוויר היה נפלא והפעילות הייתה מוצלחת ומהנה.
תודה לכולם על שיתוף הפעולה.