* נובמבר 2022 *

שותפינו ההורים

החודש ציינו בבית הספר מגוון ימי שיא ואירועים במהלכם למדנו את התכנים הרלוונטיים כגון: סיום שנת השמיטה, מסיק זיתים, ימי ספורט ובטיחות בדרכים. ניצלנו הזדמנויות אלו ללמידה משמעותית בתחום ניידות בקהילה ולימוד ערכים מובילים המחנכים את כולנו לאהבה ,בטיחות ונתינה. בכיתות השונות התקיימו אירועים  שונים המאפשרים לתלמידים לפגוש את הקהילה ולתרגל מיומנויות חשובות הנלמדות מדיי יום ביומו לצד חוויות והנאה משמעותית: טיולים לאגמון החולה, הפעלת בית הקפה הלימודי ואירוח הקהילה, הפעלת דירת ההכשרה בשיתוף תלמידים מבתי ספר שונים, ביקור במכבי  אש, יחד עם תלמידי תל חי מתכנית המחוננים ועוד.

אני מאחלת לכולם חודש טוב והמשך עשייה נפלאה ומשמעותית.

רחל

ראש חודש כסלו

כמו הזרע, גם ראש חודש – הוא הוא הפוטנציאל של כל החודש כולו. ממנו צומחים כל הדברים הטובים, כל ההתחלות החדשות, כל השמחה והישועות. ביום זה, ניתנת לנו האפשרות 'לעצב' את האירועים שאנחנו רוצים שיתרחשו בחיינו, תוך מתן כלים להתבוננות קצת אחרת עליהם.
בחודש כסלו, אנחנו כמו 'יוצאים מהטבע' שברא הקב"ה, ונכנסים אל מציאות 'ניסית' –  שבה אנחנו יכולים לבקש כל דבר.
כמו בכל ראש חודש, גם הפעם דאגה ההנהלה לפינוקים לצוות.
חודש כסלו טוב ומבורך לכולנו. שיהיה שופע באורות ובשורות טובות. אמן

שמו של החודש – כסלו – מרמז לשתי מילים: כיס – לב. כלומר, לכל אדם צריך שיהיה לו כיס ובו מוכן ומזומן הלב… כך שהוא יוכל לשלוף את הלב לכל מטרה, לרחם, לעודד ולשמח את כל הזקוקים לכך.
במהלך הפעילות בכיתה, קיבלו התלמידים והצוות לבבות, עליהם היו צריכים לכתוב תכונות המאפיינות את חבריהם. כולנו הכנסנו לבבות לכיסים ומילאנו אותם באהבה!
כך גם השותפות שלנו בכיתה – אנו נכונים תמיד לשלוף את הלב מן הכיס, לשפוע חום ואהבה לכל תלמיד ואיש צוות ולהקל כשקשה.
אנו מברכים את כל תלמידי בית-הספר והצוות, שיהיו כיסכם מלאים עד בלי די, שלא יחסר לכם כל טוב, ותוכלו להמשיך בפעילות הטוב תמיד.

איילה שמיאן – מחנכת

את ראש חודש כסלו ציינו בהתרגשות כפולה. ביום מיוחד זה אתי אוחיון הסייעת המדהימה שלנו חגגה יום הולדת🎈🎈🎈 התחלנו בהפרשת חלה שכבתית מרגשת עד דמעות, אתי זיכתה אותנו כולנו בברכות ביום מיוחד זה.
אפינו פיצות , חלות ולחמניות מפנקות וערכנו יחד ארוחה טעימ ולבסוף  קינחנו בעוגה מתוקה שהכנו לכבודה.
אתי היקרה, אנו מאחלים לך אושר, אהבה, נחת ובעיקר בריאות ומודים כל יום על הטיפול המסור והמקצועי בהמון הומור והכלה את כוכבינו💫💫.
מי ייתן שנזכה לחודש מואר ומבורך אמן🙏🏾

יסמין דרעי – מחנכת

פתיחה חגיגית של בית-הקפה

מתחילת שנת הלימודים תלמידי השכבה הבוגרת פועלים ומתנסים בהפעלת בית-הקפה שלנו.
תקופת "אחרי החגים" חלפה לה, בשמחה ובציפייה גדולה נפתח בית הקפה לתלמידינו ולקהילה.
כל כך מרגש לראות את האור בעיני התלמידים ואת ההתרגשות לנוכח הפתיחה המחודשת של המקום המדהים שלנו.
באחד מימי השישי החודש, הגיע אלינו בהתנדבות האופה מצפת יעקב אוזן, הידוע בכינויו "יעקב בייגלה" ואפה למעננו בייגלה טעים אותו מכרנו ללקוחות, ביחד עם לבנה וזיתים.
תודה לך יעקב, מחכים כבר לפעם הבאה!!
ב"מקומטוב" ניתן לרכוש עוגות ועוגיות לשבת וכן את תוצרי הסדנאות, הכל פרי עמלם של תלמידינו.
מוזמנים בשמחה מידי יום שישי, בין השעות 11:30-08:30 להנות אצלנו באווירה מדהימה ומחוויות של טעמים.

כיתת יסמין מתארחת בבית-הקפה

החודש לראשונה התארחה כיתתנו בבית הקפה בביה"ס.
התלמידים למדו כיצד לשבת בבית קפה, איך בוחרים מתפריט והתנסו בחוויית התשלום בסוף הארוח.
תודה רבה לצוות, למלצרים ולכל העובדים בבית הקפה על האירוח הנעים והפינוקים הטעימים מתוצרת עצמית.
מחכים ומצפים לאירוח הבא,
כיתת הכוכבים💫💫💫

מסיק זיתים ברננים

חג הזית שמח לכולם!
ביום חמישי ט' בחשוון 3.11.22 יצאנו למסיק בית ספרי בבית החאן, קרית שמונה.
שרנו משירי ארץ ישראל ושבעת המינים, נהננו מפעילות של מדריכי קק"ל, טעמנו פיתות עם שמן זית וזעתר וכמובן – מסקנו זיתים!!
לסיום ישבנו בצל עצי הזית והחכמנו מדבריו של  שמוליק בנושא הזית, קראנו את ברכת הגשם, שרנו שירים וחזרנו שמחים לבית הספר.
מי יתן ונזכה להאיר את סביבתינו ככתוב:  וְאַתָּ֞ה תְּצַוֶּ֣ה אֶת־בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֗ל וְיִקְח֨וּ אֵלֶ֜יךָ שֶׁ֣מֶן זַ֥יִת זָ֛ךְ כָּתִ֖ית לַמָּא֑וֹר לְהַעֲלֹ֥ת נֵ֖ר תָּמִֽיד׃

עטרה סרסיק – מורה למוסיקה

דירת ההכשרה

החודש בדירת ההכשרה המשכנו בתכניות העבודה המותאמות לכל הכיתה.
במסגרת שותפות רננים-רמב"ם, התלמידים הגיעו יחד לדירה, הכינו שוקו חם בזוגות משולבים ושרו שירי יום הולדת לרבקה מכיתת שמיאן.
בנוסף, במסגרת ההתנדבות של תלמידי "אמית" מחצור הגלילית, הצטרפו המתנדבים לכיתת עירית, צוותו עם תלמידי הכיתה וסייעו להם בלימוד חיתוך מזון עם סכין ומזלג ובאיתור וקיפול זוגות גרביים.
בהמשך, נארח אתכם ההורים בשיעורים בדירה, לצורך חשיפה, שותפות והמשך לימוד ותרגול בבית.

דפנה מילר – מורה דירת הכשרה

סיום שנת השמיטה

ושש שנים תזרע את ארצך ואספת תבואתה: והשביעית תשמטנה ונטשתה ואכלו אביני עמך ויתרם תאכל חית השדה כן תעשה לכרמך לזיתך (שמות כ"ג)
לפי התורה עלינו לקיים את מצוות השמיטה, שבה אנו שובתים מהעשייה בשדות החקלאיים. גם בבית הספר בשנה האחרונה קיימנו את מצוות השמיטה ונתנו לאדמה קצת מנוחה. ב 10.11 ציינו בבית הספר, את סוף שנת השמיטה בהפניניג שתילה המציין את תחילת עבודת האדמה ובו לקחו חלק כל תלמידי בית הספר יחד עם חברים ממפעל חוליות.
פתחנו את הפנינג בדברי פתיחה שירה וריקודים. לאחר מכן  שתלנו מגוון רחב של צמחים, כגון: מטפסים, שיחים, פקעות, פרחים ועצים במרחבים השונים של בית הספר. לסיום חברי מפעל חוליות התארחו בבית הקפה "מקומטוב".
צוות בית ספר ירוק – עדי, פיני, סיסי

שבוע בטיחות בדרכים

רכב דו-גלגלי:
פתחנו את השבוע בפעילות בוקר בית ספרית והפסקה פעילה בנושא. את היום המשכנו בפעילויות שונות בכיתות ובהדרכה בנושא בטיחות בהסעה על ידי אביה דוידוביץ מטעם מטיילי קריית שמונה. לאורך השבוע המשכנו ללמד את הנושא בכיתות באמצעות משחקים, חידונים, סרטונים מצגות ועוד.
ניידות בקהילה – בטיחות בנסיעה בתחבורה ציבורית:
 בשבוע הבטיחות תלמידי השכבה הבוגרת הודרכו על ידי נהג אגד על הבטיחות, החשיבות והדרכים לנסיעה בתחבורה ציבורית.
בסיום ההדרכה נסעו התלמידים באוטובוס לתחנה המרכזית בקריית שמונה. שם למדו, התנסו במרחב והנפיקו רב קו.

סיסי אקריש – רכזת זה"ב

שבוע הבטיחות בכיתת תאיר:
בהמשך ליום הבטיחות בדרכים, ביום שני הגיע לבית הספר תומר הנהג המקסים, עם אוטובוס של אגד.
תומר הסביר לתלמידים את החשיבות של בטיחות בנסיעה באוטובוס. לאחר ההסבר, לקח את כולנו לאגד שם הנפקנו וחידשנו כרטיסי רב קו לתלמידים (תלמידים שלא הספיקו להוציא יוציאו במועד אחר). לאחר ההנפקה ירדנו לרציפי האוטובוס ודרך אפליקציית moovit  חיפשנו את קו האוטובוס שמגיע לבית הספר. לאחר שמצאנו את התחנה והקו חיכינו כרבע שעה, התלמידים למדו לתקף נסיעה ואת כללי הבטיחות השונים. נרשמה הנאה והצלחה מרובה🤩

שבוע הבטיחות בכיתת אתי:
במסגרת שבוע הבטיחות, תלמידי השכבה הבוגרת ביקרו בתחנת אגד והפיקו כרטיס רב-קו.
התנסנו בנסיעה למגרש הטניס על מנת להשתתף בטקס הפתיחה של המשחקים הבינלאומיים שהתקיימו ם בקרית שמונה.
לאחר מכן ביקרנו בקניון, למדנו לבחור, לקנות ולהתארח בבית קפה.

יום חגיגי של התבגרות ועצמאות בכיתת עירית

הנפקת רב קו של תחבורה ציבורית וביקור בבית הקפה לכבוד יום הולדתה של סימא:
ביום שמשי וסתווי יצאנו להנפיק כרטיסים אישיים לנסיעה בתחבורה הציבורית.
כל אחד בתורו הצטלם, שילם וקיבל את הכרטיס עם שמו ותמונתו. ההתרגשות הייתה גדולה.
לאחר מכן סימא הזמינה את כולנו לבית הקפה לחגוג איתה את יום הולדתה ה-18. ישבנו יחד עם שתיה, עוגות ושמחה בלב.
כשסיימנו חזרנו חזרה לבית הספר באוטובוס אגד, בו השתמשנו לראשונה בכרטיסים שהנפקנו.
עירית פודהרסט – מחנכת

"פעיל בכל גיל" - יום ספורט לזכרו של לירן סעדיה ז"ל

סמ"ר לירן סעדיה ז"ל, בנם של מיכל וציון, נפל במלחמת לבנון השנייה. מידי שנה עורכים המורים לחינוך גופני בעיר יום ספורט לזיכרו, במרכז הטניס בקריית שמונה. ביום זה משתתפים תלמידים מכל בתי הספר בעיר.
גם השנה לבשנו חולצות עליהן מודפסת דמותו של לירן והתרגשנו מאוד להשתתף ביום המיוחד הזה.
הפעילות החלה בטקס לזכרו של לירן, אותו הנחה אודי המורה לספורט שלנו.
הוריו של לירן הודו לכולנו ולאחר מכן התלמידים פעלו בתחנות ספורט מהנות, מגוונות ומאתגרות.

מטרת יום הספורט הינה הפנמת ערכים, אשר לירן גדל והתחנך על-פיהם.
התלמידים נחשפו לערכים הנגזרים משמו של לירן: לכידות, יושר, רעות, נתינה.
תודה רבה לציון היקר שלנו, אשר לאורך השנים מתמיד ומתנדב אצלנו בבית-הספר מידי שבוע.

פלורי מוסיפה:
כיתתנו לקחה חלק ביום ספורט לזכרו של לירן סעדיה ז"ל.  ארוע מרגש זה  איפשר לכל אחד מתלמידנו להיות פעיל וליהנות, תוך הפנמת הערכים עליהם גדל וחונך לירן סעדיה ז”ל. ערכים כגון: התמדה, עקביות, אחריות אישית וקבוצתית, סובלנות, נתינה וקבלת השונה-  זו והיתה מורשתו של לירן – ממשיכה להאיר ולהשפיע כבר 13 שנה ברציפות. יהי זכרו ברוך.

ימי שדה לאגמון החולה

החודש יצאו כל תלמידי בית-הספר לימי שדה באגמון החולה. באגמון נהננו מחוויית ארוחת בוקר משותפת, טיילנו בעגלת מסתור – פגשנו בעלי כנף ובעלי חיים מיוחדים ויפים. פגשנו את הלבנית, את הקורמורן, ראינו כפנים, סיקסקים, נוטריות וברכיות, פלמינגו וכמובן את העגורים.
לאחר מכן טיילנו ברגל, צפינו במייצגים ובסרטונים אודות האיזור המיוחד בו כולנו גדלנו.
מזג האוויר תרם לחוויה הנפלאה, אשר נמהלה לסירוגין בשמש חמימה ובטפטופי גשמים.
תלמידי רננים מטיילים בכל מזג אוויר ונהנים מכל הטבע היפה שבסביבה שלנו.

איילה שמיאן – רכזת טיולים

הטיול באגמון בכיתת קלרה אוחיון:
ביום סתווי שימשי ונעים יצאנו לטיול באגמון החולה, לפני הטיול למדנו על מאפייני הסתיו ועל המקום בו נטייל.
במהלך הטיול זיהינו את מאפייני הסתיו ראינו את עלי השלכת על הרצפה, ובשמיים ראינו המון ציפורים נודדות. בהמשך הטיול למדנו כי קוראים להם עגורים.
בטיול עלינו על עגלת מסתור שמחוברת לטרקטור והוא הסיע אותנו לתוך השטחים החקלאיים, שם היינו קרובים לציפורים באגמון. שמענו את קולות הציפורים וראינו את התנועות שלהן מקרוב. הכרנו את העגורים, הסיקסק, ראינו שקנאי גדול, ברווזים ואפילו נחליאלי.
לאחר הסיור צפינו בסרט מעניין על החיות הקיימות באגמון וסיירנו באוטובוס בתוך השמורה.
סיימנו במצפה עם הדרכה מעניינת של חיים המדריך על בעלי החיים באגמון.
הטיול היה מעניין ומהנה.

הטיול באגמון בכיתת אורטל פלג:
תלמידי השכבה הצעירה הגיעו לבית הספר עם תיק על הגב ושמחה גדולה בלב. הגענו לחורשה ואכלנו ארוחת בוקר יחדיו.
עלינו על עגלת מסתור ובדרך ראינו עגור, שקנאי, נוטריה, ברווז ואפילו קורמורן.
בנוסף צפינו בסרט ולסיום הלכנו לתצפית אגם החולה והקשבנו להדרכה של חיים המדריך.
חזרנו לבית הספר עייפים אך מרוצים…

הטיול באגמון בכיתת פלורי אזולאי:
יצאנו לטיול קסום באגמון החולה. נהננו לראות את האגמון לובש צורה חדשה לקראת בואה של עונת החורף. התחלנו בסיור בעגלה רתומה לטרקטור, שאיפשרה לנו לראות את שפע הציפורים ואת בעלי החיים בסביבתם הטבעית… ממש כמו בסרט טבע המתרחש לנגד העיניים.
נהננו מהשלווה, מקולות הציפורים, מהגיבוש ומהאווירה המיוחדת.

הטיול באגמון בכיתת אתי אליהו:
ביום חורפי וסגרירי יצאנו טיול באגמון. התחלנו כרגיל בארוחת בוקר מפנקת שההורים שלחו לתלמידים.
צפינו בסרט המסביר על עבר והווה באגמון מבחינת הצומח והחי. נסענו בעגלת מסתור והתלמידים התלהבו מהציפורים החולפות מעל ארצנו.
התנסינו באטרקציות המספרות את סיפור העמק ועלינו לתצפית הפנורמית.
סיימנו בסיור רכוב ואז "תפס" אותנו הגשם. חזרנו עייפים ומרוצים היישר לארוחת הצהריים.

הטיול באגמון בכיתת אילה אלמגור:
יחד עם כל תלמידי השכבה הבוגרת, יצאנו לטייל באגמון החולה. צפינו בסרטון על האגמון ועל החיות והעופות שמבקרות בו, סיירנו בעגלת מסתור, צפינו בסוגים שונים של ציפורים המבקרות באגמון כמו סיקסקים, עגורים, פלמינגו ועוד בעלי כנף מיוחדים. פגשנו גם נוטריות, צבים, תאו ושפמנונים.
התלמידים נהנו מהמפגש עם הטבע במלוא עוצמתו, הפגינו את ידיעותיהם בשאלונים בו נדרשו לזהות את הציפורים המוצגות ונהנו מהשהייה יחד בטבע עם החברים.

יוצר ויצירתו בכיתות אלמגור ושמיאן

בכל יום רביעי בשבוע, בשעה האחרונה של היום, תלמידי כיתתי נפגשים עם תלמידי כיתה ז' – כיתת איילה שמיאן, מהשכבה המתבגרת, כשהנושא המשותף הוא חינוך לשוני – יוצר ויצירתו. בחרנו יחד את היוצר צביקה פיק שהלך לעולמו השנה. יחד אנו מקשיבים לשירים שכתב או הלחין וקוראים את מילות השירים. מעבר לחווית המפגש האנושי והחברתי בין התלמידים, שהוא מבורך ונעים גם יחד, אנו לומדים ומבררים את משמעות השיר והזיקה שלו אלינו ולחיינו כציבור או כפרטים, מבארים מילים חדשות ונהנים מהקשבה לשירים וכן משירה משותפת של התלמידים והצוות.

אילה אלמגור – מחנכת

27 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל

כן לשלום, לא לאלימות
בכיתתי ציינו השנה את יום הזיכרון לרצח יצחק רבין בשני שיעורים. השיעור הראשון עסק במי היה יצחק רבין, דמותו וערכיו.
השיעור השני עסק בחשיבות הסובלנות והסובלנות לאחר. נושא חשוב המדובר בכל שנה ומזמן שיח ערכי ומשמעותי עבור כולנו.

יוני פרץ – מחנך

ביום ראשון ה-6/11 ציינו בכיתה את יום הזיכרון ליצחק רבין.
צפינו יחד בסיור וירטואלי במרכז יצחק רבין. למדנו על חייו ופועלו ועסקנו בשאלת הרעות והאחווה כבסיס לסולידריות חברתית ואזרחית. קישרנו את הנושא גם לפתגמים של חז״ל ומצוות  מהתורה כגון ״ואהבת לרעך כמוך״, ״מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך״.
דנו בשאלות העוסקות מיהו ״רע״ ?
הזכות להיות שונה ולחשוב שונה ומהן ההשלכות לכך.
הסכמה ואי ההסכמה והבעת דעות בעקבותיה בכבוד ולא בשנאה.
מה ניתן לעשות כדי לטפח את הרעות ?
בדקנו אלו מחשבות ורגשות עולים בנו בעקבות הרצח של יצחק רבין ועוד.

אילה אלמגור – מחנכת

הסיפור שלי עם מש"ה

לכל אחד מאיתנו דרך שונה להביט ולהתמודד עם אותם הדברים.
בערב קריר לצד כוס מרק חמים, נפגשנו, הורים וצוות, לראות את ההצגה של יפעת ואבישי נוימן, הוריה של רוני, בחורה עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
כיבד אותנו בנוכחותו גם ראש עיריית קרית שמונה, מר אביחי שטרן שהודה והוקיר את עבודתו של צוות בית הספר ואת עוצמתם של ההורים של התלמידים.
יפעת חלקה איתנו את סיפורם האישי, בהתמודדות גידולה של בתם, מתוך סיטואציות מצחיקות, הזויות, מביכות ומרגשות, מתוך רצון לעורר תקווה אופטימיות בלב כל אחד מהנוכחים.
ההצגה הייתה מרגשת, נוגעת ומצחיקה.

מחויית ההורים מההצגה:
* קרן בקר – אמא של נטע לי – "ההצגה הטעינה לי את המצברים. היה לי מיוחד להיות בקהל כאמא ולראות ההשתתפות הגדולה של הצוות שתמיד מוכנים ללמוד עוד."
* שאוקת מונדר – אבא של עלאא – "מהרגע שקבלנו את ההזמנה על ההצגה ידעתי שזה מדבר אלינו וחייבים להגיע להצגה הזו. ההצגה הייתה מאוד מרגשת וממש מדברת לכל הורה והורה שיש לו ילד עם צרכים מיוחדים. אני מרגיש כאילו שהיא שלפה את היומן שלי והתחילה לעשות על זה הצגה, ממש דיבר אלינו. כל הסיפורים שהוזכרו בהצגה, כמעט כל הורה עובר אותם ביום יום. במיוחד כשהילדים מתבגרים והצרכים שלהם מאתגרים אותם וגם את ההורים. את הבנים וגם את הבנות (בהצגה דיברה על הבת שלה). אותנו זה ממש ריגש לשמוע. כל הכבוד שהצליחה להעביר לנו את התמונה האמיתית שלנו בצורה מצוינת. התחברתי מאוד לכל מילה ומילה ולכל תמונה ותמונה. הייתה לי חוויה מאוד מרגשת. ממש מעריך, כל הכבוד על ההצגה, נשמח שיהיו עוד כאלה פעילויות להורים"🙏

סיגל נחמני – יועצת

חודש המודעות לתסמונת רט - מלאכיות הדממה

במסגרת חודש המודעות לתסמונט רט, קיימנו החודש פעילות מיוחדת ל"מלאכית הדממה" שלנו נועה.
הפעילות הייתה במסגרת שכבתית ובני משפחה של נועה.  התחלנו בהתכנסות באולם, לאחר מכן יצאנו לפעילות בתחנות בחצר בית הספר  שהייתה כולה בצבע סגול הצבע המזוהה עם התסמונט. משם יצאנו לתהלוכה עם דגלים סגולים שהכנו בכיתות  והפרחנו בלונים גדולים.  היה מרגש ומשמעותי מאוד.
אכן הפעילות המיוחדת העלתה את המודעות בקרב הצוות ותלמידי בית הספר.
סיסי אקריש – מחנכת

מה הקשר בין טניס וניידות בקהילה ?

באחד מימי שני של החודש, שאול מדריך הטניס הזמין את השכבה הבוגרת לצפות באליפות טניס בינלאומית במרכז הטניס בקרית שמונה.
ההגעה למרכז הטניס שולבה בלימוד של תחום ה "ניידות בקהילה". התלמידים עשו תהליך לימודי ותרגלו שימוש באפליקציית moovit שעשויה לשמש אותם בחיי היום יום. על סמך המידע שהשיגו, נסענו יחד בתחבורה ציבורית למרכז הטניס, שם צפו התלמידים במשחקים שונים ואפילו הייתה נציגה מקרית שמונה שהתלמידים עודדו אותה. לאחר התחרות הלכנו רגלית לקניון נחמיה וכל תלמיד רכש לעצמו פריט לפי בחירה.
היה יום חוויתי מהנה ומלמד.

תאיר אלגלי – מחנכת

טניס בכיתת איילה שמיאן

בשבוע האחרון של החודש, הזמין אותנו המדריך שאול להתנסות במשחק הפיקלבול. המשחק דומה מאוד לטניס – המחבטים דמויי מטקות מעץ, הכדור קל מאד, עשוי פלסטיק ויש בו חורים על מנת שהכדור לא יעוף רחוק וייתן לשחקנים שליטה במשחק.
זכינו בשיעור חברתי ומאתגר, העלינו את הדופק ונהננו מאוד.
שאול יקר, תודה על השיעור המהנה. מצפים להזמנה הבאה…

ממחשבה למציאות בכיתת תאיר

תלמידי כיתת תאיר לקחו על עצמם לבנות משחקים לימודיים לתלמידי השכבה הצעירה.
כל צוות יצר קשר עם מחנכת בשכבה הצעירה, שמע את צרכי הכיתה והחל בהכנת המשחק בהתאם.
כל הצוותים נמצאים בשלבים הסופיים בבניית המשחקים ובחודש הבא נערוך שיעור משותף עם כל כיתה בה יוצגו המשחקים ונשחק בהם יחד.

רותם שובל – מורה ורכזת תקשוב

מהנעשה בשיעורי המחשבים

בכיתות אורטל, נירית, רמה, איילה שמיאן ואתי, עסקנו החודש בנושא הסתיו ומאפייניו ובנושא זהירות בדרכים. הלמידה נעשתה באמצעות סרטונים לימודיים בסביבת הלמידה 'גוגלה'. באמצעות עבודה במחשבים בסביבות הלמידה השונות, אנו מתאמנים על הקלדה של פרטי המשתמש וניווט עצמאי על פי בקשה.
בכיתות איריס ויוני התחלנו לעבוד על בניית משחקים לימודיים. ראשית יצרנו תבנית אליה יצקנו את התוכן של המשחק ולאחר מכן עברנו ליצירת המשחקים במחשב. השאיפה היא שיהיה לנו מאגר משחקים לימודיים שהתלמידים יצרו אשר יהיה בשימוש של כלל תלמידי בית הספר.
בכיתת סיסי התחלנו בהקניית מיומנויות מחשב בסיסיות, שימוש בעכבר- הכוונה ולחיצה במקום המתאים על ידי שימוש בסביבת גוגלה וג'ינג'ים.
בכיתת פלורי נעבוד בסביבת הלמידה "הסוד של מיה" בתחום החשבון בהתאם לרמתו של כל תלמיד.
התלמידים אוהבים מאוד להגיע לכיתת המחשבים ולרכוש מיומנויות שימוש עצמאיות במחשב.

רותם שובל – רכזת תקשוב

מהנעשה בסדנאות ובחנות מקומטוב

החודש הצטרפו אלינו שלושה שחקני חיזוק חדשים לצוות הסדנאות!
אלה ואליה– שינשניות מעמותת איילים שמתנדבות בסדנאות השונות ובחנות.
דן– מורה לנגרות מקיבוץ עמיר.
ברוכים הבאים והמון בהצלחה!

בנוסף, התחדשנו בחנות בכריות חימום שהכינו תלמידי השכבות המתבגרת והבוגרת, בסדנת הטקסטיל של פרח, שיהיה עם מה להתמחמם בחורף הקרב.
עוד התחדשנו במגשים מעץ עם ידיות עור מיוחדות שהוכנו בשיתוף פעולה של סדנאות הנגרות והטקסטיל של דן ופרח.
כלי קרמיקה חדשים שיצאו מהתנור ומחכים לתהליך הצביעה, והאבניים החדשות שלנו כברו נסיעת מבחן עם נעמי והן מוכנות לעבודת התלמידים.
מלאי השעונים מקרטון שלנו הולך ואוזל ואסנת עובדת במרץ עם התלמידים והש"ש על הכנת שעונים חדשים.
מוזמנים להגיע ולהתחדש!

רותם שובל – רכזת סדנאות

מסיבת אותיות בכיתת סיסי

במסגרת שיעור חינוך לשוני, אנו לומדים את אותיות הא'-ב' בצורה חוויתית ורב חושית – מיון חפצים לפי האות הפותחת, משחק, הכנת עוגיות בצורת אותיות ומשימות שונות.
כשהגענו לאות ג' קינחנו בגלידת גולדה.
סיסי אקריש – מחנכת

לב אל לב - שותפות עם בית-ספר רמב"ם

החודש נפגשנו עם תלמידי רמב"ם בשלושה מפגשים חווייתיים ומלמדים:
במפגש הראשון נפגשו ארבע הכיתות למפגש מוסיקה מהנה וספורט.
במפגש השני נפגשה כיתתנו עם תלמידי כיתתה של המורה הדס בדירת ההכשרה. דפנה הסבירה את מטרות הפעילות בדירה, התלמידים התנסו בהכנת משקה ונהנו מהחוויה הביתית המשותפת.
נפלא היה לראות את שיתופי הפעולה והעזרה ההדדית בין תלמידי שני בתי-הספר.
במפגש השלישי נפגשה כיתתנו עם תלמידי כיתתו של המורה משה בשיעור שומרי הנחל, בהדרכתה של ניצן מהמל"ש.
בשיעור למדנו על שימושי המים ועל מקורות המים. התנסינו בחוויה של יצירה בפלסטלינה, יצירה של מקורות מים וסביבה.
במהלך הפעילות נרקמו קשרים חברתיים וקבלה גדולה.
תודה רבה לתלמידי בית ספר רמב"ם המקסימים, שבאים אלינו עם אור בעיניים, חיוך על השפתיים ונכונות לפעילות משותפת.
מחכים בקוצר רוח למפגש הבא…

חלומות מתגשמים בכיתת רמה

בשיעור פסיכולוגיה חיובית, התלמיד נתנאל סיפר על החלום שלו ללמוד שחייה.
תודה לרחל על האישור ולאודי על ההענות מהלב ועם המון אהבה.
רמה מלכין – מחנכת

כיתת איריס - סיור בתחנת הכיבוי

במסגרת פרויקט שילוב תל חי, בחרנו ללמוד ולהכיר את נותני השרות: מכבי האש, משטרה ודואר.
נערכו מספר שיעורים בהם תלמידי הכיתה למדו להכיר את מכבי האש. את תפקידם, כלי עבודתם ואת הסכנות האורבות ללוחמי האש במהלך מילוי תפקידם. נושאים אלו נלמדו בכיתה ע"י תלמידי תל חי שהכינו מצגות, חידונים וסרטונים בנושא.
כחלק מתהליך הלמידה יצאנו, תלמידי תל חי ותלמידי כיתתי לסיור בתחנת מכבי האש. הסיור היה מונגש ומותאם היטב לתלמידינו. החוויה היתה משמעותית, מלמדת וחוויתי ביותר.
תודה ללוחמי האש שאירחו אותנו ולתלמידי תל חי שהעניקו לנו למידה משמעותית וחוויתית.

איריס נוב – מחנכת

שיתוף פעולה עם ההורים בלמידה - כיתת אתי

השבוע קיבלנו שתי הזדמנויות למידה מההורים בכיתתנו:
מסיק זיתים – משפחת בדראן מרג'אר הביאה ענף של זית מהכרם המשפחתי.
טיול שבת – משפחת תפארת הביאה ענף של כותנה.
שיתופי פעולה אלו משפרים את השיח הכיתתי ומעצימים את מקומם של התלמידים בכיתה.
תודה לכם הורים יקרים.

אתי אליהו – מחנכת

חנות המחזקים

בבית הספר שלנו קיימת חנות מחזקים, בה מוזמנים התלמידים לבחור מתנות, בהתאם לתוכנית ההתנהגות הכיתתית או האישית שלהם. על החנות אחראית המורה נירית.
מי שמפעיל את החנות הם תלמידי כיתתנו הנהדרים. בכיתה אנו עובדים על השיח שאמור להתנהל מול התלמידים המגיעים לחנות, על האפשרות להציע להם מתנה מותאמת ועוד.
בחנות מוצעות מתנות שונות וכן פרסים מיוחדים, כמו – סיוע לאב הבית, סיוע למורים מקצועיים ועוד.
נפלא לראות את ההתנהלות של תלמידינו מול שאר תלמידי בית-הספר והצוותים. יישר כוח!!
הורים יקרים, אתם מוזמנים לשלוח אלינו מתנות שונות להעשרת החנות. תודה!

פינת התת"ח

התת"ח ממשיך להשתלב בחיי היום יום בבית הספר ואנו נפגשים בו גם בחדר המורים שלנו.
לכבוד תחילת חודש כסלו התברכנו בברכה מקסימה עם סמלים.
וגם…
לשימוש הצוות ויעילות הניקיון… הודבקו סמלים של מדיח הכלים להכוונה מתי הוא מלוכלך ומתי נקי.
כל הכבוד לעלאא ואילה שמיאן על היוזמה והביצוע.
עירית פודהרסט – מחנכת

פתיחת שנה במועדון הבוגרים "בית גשר"

בחודש הקודם פתחנו שנת פעילות חדשה במועדון הבוגרים בית גשר.
פתיחת השנה הייתה מלווה בהתרגשות וציפייה וקלטנו למועדון חניכים נוספים מהשכבה הבוגרת.
את השנה פתחנו בפעילות חגיגית הכוללת כיבוד קל וציון ימי הולדת לחניכים, לאחר מכן המשכנו בפעילות טניס עם שאול, ובשבועות לאחר מכן דן והכלבים הגיעו אלינו וכן נעמי המדריכה לסדנת אומנות.

בברכת שנה מוצלחת,
הודיה איפרגן, רכזת המועדון❤️

ימי הולדת

תימור חוגג 8

החודש חגגנו לחברנו תימור יום הולדת 8.
החברים הכינו לתימור ברכות שבהן ציירו בלונים, מתנות ומטוסים וכך בעצם תרגלנו את הקווים שאנחנו לומדים לצייר.
לחגיגה הזמנו את כיתת יסמין.
חגגנו עם ברכות מרגשות, משחקים, שירים וריקודים. אכלנו עוגה מתוקה וחטיפים טעימים.
תימור קיבל מתנה מחברי הכיתה והוא שמח והתרגש.
נאחל לך, תימור אהוב, מזל טוב, בריאות, הצלחה בלימודים, שתקבל הרבה מתנות ושיהיו לך הרבה חברים.
אוהבים – התלמידים והצוות

רבקה חוגגת 11

החודש חגגנו לרבקה שלנו יום הולדת 11.
האב היקר של רבקה פינק בכיבוד רב ובהפתעות לתלמידים.
התלמידים הנפלאים שלנו ברכו את רבקה בברכות מרגשות. שרנו, רקדנו והחגיגה הייתה גדולה.
רבקה אהובה, כולנו מאחלים לך את כל הטוב! שפע והצלחות רבות.
אוהבים אותך מאוד ❤️ התלמידים והצוות

ליאב חוגג 16

ליאב בחר לחגוג את יום הולדת 16 יחד עם כיתת איריס.
כל תלמיד בכיתה בחר להכין לו פעילות ליום ההולדת.
אגם והאדי הכינו חבילה עוברת, נתנאל הכין סרטון, סאמר, עלאא, תהילה ונהוראי הכינו ברכות וסידרו את הכיתה לחגיגה.
היה שמח, חגיגי וטעים.. ים של מזל טוב ורק טוב לליאב.

אוהבים – התלמידים והצוות

סימא חוגגת 18

במסגרת התוכנית הכיתתית לעצמאות והעצמה אישית, סימא הכינה בעצמה את עוגת יום ההולדת שלה. בעזרת מתכון אורייני עם סמלים ובליווי של זהבה ואורה היא הכינה את כל השלבים, הכניסה לתנור וניקתה אחריה את המטבח. העוגה היתה טעימה מאוד וכולנו מאוד נהננו.
מזל טוב סימא יקרה.
אוהבים אותך מאוד- התלמידים והצוות

אסיל חוגגת 20

אסיל בחרה לחגוג את יום הולדתה ה- 20 עם חבריה לכיתה ב"חומוס אליהו".
לשמחתה של אסיל הלכנו למסעדה עם גיא והכלבים והשמחה הייתה גדולה כפליים.

מאחלים לך המון מזל טוב, התלמידים והצוות

יום הולדת לטליה - בת השירות הלאומי

את יום ההולדת של טליה, בת שירות שלנו, בחרנו לחגוג בארוחה חגיגית משותפת. שרנו שירים ורקדנו, קינחנו בגלידה מפנקת וברכנו.
טליה אהובה, מאחלים לך שפע והצלחה בכל התחומים.
תודה על האור שאת מביאה לכיתתנו.
אוהבים אותך – צוות ותלמידי כיתת הכוכבים💫💫💫

יום הולדת להודיה בשכבה הצעירה

חגגנו להודיה המורה יומולדת 27 בהפתעה.
תלמידי כיתת קלרה הכינו עוגת שוקולד טעימה עם ציפוי מתוק וסוכריות.
כל תלמידי השכבה התכנסו בכיתה וכשהודיה  נכנסה לשיעור כולם צעקו לה הפתעה ושרו לה. הודיה הופתעה והתרגשה.
במסיבה רקדנו שרנו שיחקנו ובירכנו את הודיה.  היה מאוד שמח ומרגש.