* מרץ 2021 *

שותפינו ההורים

חודש ניסן, חודש עתיר באירועים ייחודיים לחודש זה בנוסף לפעילויות רבות אחרות. את ראש חודש ניסן ציינו דרך יום ספורט בית ספרי לתלמידים ולצוות והמשכנו דרך "יום המעשים הטובים" בין אנשי הצוות, התלמידים וכן בתרומה בית ספרית למשפחות נזקקות. הפעלנו את קיטנת פסח בפעילויות עשירות, יצאנו לימי שדה וטיולים והשתתפנו בקורס עזרה ראשונה לכל אנשי הצוות. ציינו את יום האישה, החל מפירגון של הגברים לנשות הצוות והמשכנו בהרצאה חשובה לנשים בנושא המודעות לסרטן השד.
אני מזמינה אתכם לקרוא ולהנות משלל הידיעות ולהיות גאים בילדכם המקסימים שלוקחים חלק פעיל בלמידה ובחוויות המגוונות.

בברכת חגי אביב שמחים: פסח, פסחא ורמדאן כרים.

רחל

הכשרה קהילתית של החוג לעבודה סוציאלית בתל חי -

צוות היגוי

מדי שנה סטודנטים בחוג לעבודה סוציאלית B.A מתל חי מתנסים בבית ספרנו בעבודה המעשית –  פרטנית וקהילתית

השנה, הגב' אביטל בילר דגן (מנחה ורכזת בתל חי) אשר שותפה יקרה ומשמעותית שלנו מזה שנים רבות, הציעה כי בנוסף לשתי הסטודנטיות ל B.A (מיינא לעפקו וחן גאולי) נצרף שתי סטודנטיות נוספות מהחוג, במסלול השלמה ל) M.A  לוריין בטחיש ויסמין אבו סאלח מוגרבי).

לאחר תהליך של מיפוי והכרת ביה"ס וכחלק מחיבור לתוכנית "מפרש", הוחלט על פרויקט משותף בתחום הקהילתי לשני המסלולים – " שותפות הורים".

לפני מספר שבועות, נפגשו צוות היגוי לטובת קידום הפרויקט בו השתתפו.

הגב' אביטל בילר דגן (מנחה ורכזת בחוג) הסטודנטיות מתכניות B.A ,M.A ד"ר ורד גולן – מרצה מתל חי אשר עורכת מחקרים רבים הקשורים לאנשים עם מוגבלויות (גם עם קרן של"ם) שנרתמה לפרויקט, הנדא – מנחת הסטודנטיות לM.A  , רחל מזרחי מנהלת בית הספר ואנוכי סיגליועצת ומלווה את הסטודנטיות ל.M.A.

בחודש הקרוב נעדכן בפרטים נוספים על המשך הפרויקט.

סיגל נחמני, יועצת ביה"ס

יום האישה

מדי שנה ב-8 במרץ מציינים את יום האישה הבינלאומי. ביום זה אנו מציינים בעולם את הישגיהן של נשים בנושאים חברתיים, כלכליים ופוליטיים ואת תרומתן והשתלבותן בתחומים אלה.
גם אנו בביה"ס בחרנו להוקיר תודה לכל הנשים ולהזכיר להן כמה הן מיוחדות ומשמעותיות.
ביום מיוחד זה, דאגה ההנהלה להרצאה מרתקת לנשים בנושא בריאות השד, בשיתוף עמותת אחת מתשע.

אודי סוסן – יו"ר וועד המורים וצוות הגברים בביה"ס

ראש חודש ניסן

את ראש חודש ניסן ציינו בפעילות ספורט הן לצוות והן לתלמידים. שאול זהר, מדריך הטניס, נענה לבקשת ההנהלה ואיתגר את הצוות במשחקים מגוונים ומהנים על מגרש הטניס. הצוות הפגין רוח ספורטיבית ומצב רוח טוב.
סיגל דהן הסגנית, יחד עם רימה אם הבית ומוריה המזכירה, הכינו שייקים בריאים ומרעננים, שחולקו לצוות לאחר הפעילות.

ראש חודש ניסן שמח!

אורית סלמון – סגנית

שבוע החינוך הגופני

בין התאריכים 21/3 – 25/3 התקיים שבוע החינוך הגופני במערכת החינוך. בתאריך 21/3 התקיים בבית הספר הפנינג חינוך גופני לתלמידים ולצוות. על הפעילות הכייפיות והמהנות של התלמידים ניצחו סיסי, עדי, אודי ויניב. הפעילויות כללו תיפוף ופעילות אירובית עם כדורי גומי ענקיים, אימון מדרגה ואימון קרוספיט. הפעילות הייתה חוויותית ומגוונת והתלמידים נהנו מאוד. גם הצוות לא נשאר מקופח ועל הפעילות לצוות ניצח שאול מדריך הטניס שעשה פעילות טניס היתולית מהנה וכייפית.

אודי סוסן – מורה לחנ"ג

ביקור מזכ"לית הסתדרות המורים - הגב' יפה בן דוד

בתאריך 17/3 ביקרה בבית הספר מזכלית הסתדרות המורים, הגב' יפה בן דוד, מלווה ביו"ר ההסתדרות המקומי היוצא מר יוסי קורן וביו"ר הסתדרות המורים המקומית הנכנסת הגב' קרן רז פלר. הביקור התקיים עם צוות ההנהלה ומספר מורים והיה ענייני ובאווירה טובה. הגב' יפה בן דוד פתחה את דבריה במילות תודה והערכה לצוות המורים בכלל וצוות בית הספר בפרט על ההירתמות בתקופת הקורונה, במהלך השנה המורכבת והלא פשוטה שעברה על כולנו.
צוות בית הספר וההנהלה הודו לגב' יפה בן דוד על עמידתה האיתנה בתקופת הקורונה לצידם של המורים והשמירה על זכויותיהם. הגב' יפה בן דוד מצידה אמרה שתמשיך ותעשה כל שביכולתה לשמור על זכויותיהם של המורים. הפגישה התקיימה באווירה נעימה וטובה.

אודי סוסן – יו"ר וועד המורים

יום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים התחיל בישראל לפני כ-15 שנים וכעת הוא יום גלובלי המאחד יותר מ- 100 מדינות בעשייה למען הזולת והסביבה.
זהו יום המציין פעילות מתמשכת של עשיית טוב, המתקיימת לאורך כל השנה, מגדילה ערבות הדדית ומרחיבה מעגלי התנדבות.
המסר העיקרי ביום זה הוא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר המרחיב את ליבו של הפרט.
כמידי שנה, גם אנו ברננים ציינו את היום המיוחד הזה.
פתחנו את היום בקבלת פנים חגיגית עם מתנה קטנה ושיר, המשכנו בלמידה בכיתה, שוק קח תן עם התלמידה ליעד ששימחה את הצעירים כליצנית, פתחנו תיבת מעשים טובים, תיבת משאלות וברכות איש לרעהו, תלמידים וצוות. כמו כן, דאגנו לארגזי מזון למשפחות נזקקות.

סיימנו במפגש זום עם סיכום התוצרים וכמובן בשירה נעימה, עם חושן ועטרה.

תודה לשמעון איפרגן אביה של דניאלה, על העזרה ביום זה, תודה לבנות השירות הלאומי וכמובן לכל צוות בית הספר.
הזכייה היום יומית שלנו היא העבודה עם התלמידים הנפלאים והמיוחדים שלנו ועם צוות מיוחד, בעל נתינה גדולה ומלאת אהבה.

רמה מלכין וצוות השכבה הצעירה.

רענון עזרה ראשונה

במהלך החודש כל צוות בית הספר עבר רענון בקורס עזרה ראשונה. אנשי מד"א הגיעו לבית הספר, הדריכו, הנחו, הדגימו וענו על שאלות של אנשי הצוות, שלא ויתרו על התנסות אישית עם ציוד העזר שהיה במקום. התכנים היו חשובים מאוד ומצילי חיים, בתקווה שלא נצטרך להשתמש בהם…

אורית סלמון – סגנית

יום שדה - כיתות הודיה ואתי

יצאנו ליום שדה בטיילת הירדן יחד עם שמוליק קיפוד. התחלנו בקיבוץ שדה נחמיה, המשכנו לאורך הנחל לקיבוץ עמיר,
וסיימנו במפל האשד בקיבוץ כפר בלום.
התלמידים נהנו מיום שמשי, מהפריחה של עונת האביב ומנדידת הציפורים.
חזרנו באנרגיות מדהימות וחיבור לטבע.

הודיה איפרגן – מחנכת

יום שדה - כיתות אילה ורונית

ביום ראשון ה-7/3/2021 לאחר תקופה ארוכה בה שהינו רק בין כתלי בית הספר, בשל מגבלות הקורונה, יצאנו לטייל בעירנו קריית שמונה.
השמש חייכה אלינו🌞 הפריחה קישתה את השבילים בהם צעדנו 🌻 שמוליק כהרגלו הפליא בסיפורי דרך מרתקים ומעשירים מאוד
והלב פעם בהתרגשות♥️♥️♥️.
קריית שמונה הטובלת בירוק ונחל עין הזהב החוצה אותה מרהיבה ביופייה.
חצינו את הנחל וטיילנו בין שבילי הג׳ונגל, ביקרנו בגן חושים הסמוך למתנ"ס אשכול ולסיום שמנו פעמנו לפארק קק״ל.
ישבנו על גדות האגם נהנו מהאוויר הצח והטבע המקיף אותנו עטף אותנו בתחושה נעימה ומרגיעה והכל במרחק הליכה קלילה ונעימה מבית הספר שלנו.
מודים על הזכות 🙏🏼
אילה אלמגור – מחנכת

יום שדה - כיתות רמה ואיריס

כיתות איריס ורמה ניצלו יום אביבי במיוחד ויצאו לטיול קסום ב"דרך הנוף" בהרי נפתלי. הטיול כולו נעשה בשדות פורחים בפריחה של רקפות, חרדלים ונוריות. עצי כליל החורש פרחו במלוא תפארתם וקשטו לנו את הדרך בוורוד. במהלך הטיול עצרנו לאכול ארוחת בוקר בחניון עין הרועים ותלמידי שתי הכיתות ניצלו את הזמן לחזק את הקשרים החברתיים ולהנות מהטבע המהמם.
בהמשך עצרנו במצפה לירן, שם צפינו בנוף המרהיב שנגלה מראש ההר. יום זה היה יום המעשים הטובים ולאורך כל הטיול הצוות נהנה לראות את תלמידי שתי הכיתות מושיטים יד ומעניקים עזרה אחד לשני מבלי שאף אחד ביקש מהם. חזרנו מהטיול גאים מאוד בתלמידינו.

איריס נוב – מחנכת

השתלמות קיימות - ליקוט

במסגרת ההשתלמות השנתית הבית-ספרית, יצאנו לסיור ליקוט עם המדריכה לילך מוצפי, בפארק הזהב.
במרחבים הפתוחים הוקסמנו מהצבעים והריחות המיוחדים לעונה זו. זכינו להכיר צמחים חדשים, התיידדנו שוב עם צמחים שהיו בנוף ילדותנו.
הטבע הוא מזווה בלתי נגמר … קורא לנו ומציע לקחת מהשפע שהוא מציע.
מפגש הליקוט הועבר בצורה חוויתית, טעימה, מעוררת ומהנה.
נהננו מאוד!

פלורי אזולאי – מחנכת

חודש ניסן בכיתת הודיה

החודש היה רווי פעילויות ועשייה חינוכית מיטיבה.
עבדנו בבוסתן הסמוך לכיתתנו בניקוי עלים ושתילת צמחים, המשכנו לטיול בטבע יחד עם המורה פיני וקינחנו ביום המעשים הטובים בו ארזנו ארגז עם מצרכים בסיסיים למשפחות נזקקות. פרגנו לחברי הכיתה וכל תלמיד ביקש משאלה אישית.
מאחלת לנו להמשיך להיות בעשייה ולהעניק לחברה ולסביבה שלנו רק דברים טובים!
חג חירות שמח שבו נגלה את הכוחות הפנימיים הקיימים בכל אחד מאתנו,

עם כל מטלית שאתה
מעביר על המדף
נקה מחשבות של החמצה
נקה הרגלים מגבילים ומצמצמים….."(ענת לוי)

במסגרת שיעורי המסורת בכיתה למדנו על חג הפסח. דברנו על המנהגים , ראינו את הסרט יציאת מצריים, שוחחנו על חשיבות הניקיון מסביבנו ונגענו בניקיון הפנימי שבתוכנו שהוא לא פחות חשוב ואולי העיקר " החמץ שבתוכנו".
כל אחד בחר איזה חמץ (תכונה לא רצויה) שרוצים להוציא ולשחרר ליקום. כל אחד לקח להבת אש וכתב את התכונה וביחד יצרנו מדורה משותפת לשרפת החמץ בתוכנו.
היתה פעילות מהנה, מעשירה וחשובה.
כיתת הכוכבים מאחלת חג פסח כשר ונקי לכולנו🙏🏼

חוג כלבנות טיפולית עם גיא

במהלך השנה פעלנו עם גיא פעמיים בשבוע בשיעורים מהנים ומעניינים, בהם למדנו להכיר את הכלבים בסטיאן, צ'ופה וליבל.
התלמידים היו קשובים לצרכיהם, טיילו עמם, האכילו ובעיקר פתחו את ליבם.
החודש סיימו את הפעילות עם גיא ועם הכלבים. תודה גיא, על תקופה מהנה ומלמדת.

איילה שמיאן – מחנכת

ניידות בקהילה

תלמידי כיתת רמה סיימו לימודי ניידות עם הודיה וקיבלו תעודות הערכה על הלמידה.
תודה להודיה על הנתינה הגדולה שבלמידה איתך.
אוהבים – תלמידי הכיתה💗

קיימות עם עופר

לקראת חג הפסח, בשיעור קיימות עם עופר, הכנו  לבנים מבוץ, כזכר לעבודות הפרך במצריים.
מראש התארגנו עם בגדים ונעליים שניתן ללכלך. התלמידים פעלו במרץ, ונהנו מהתחושות והמרקמים.

תודה עופר על עוד שיעור מלמד, חוויתי ומעשיר.
חג שמח.

איילה שמיאן – מחנכת

טיפוח המרחבים

בבית-הספר קיימים מרחבי ישיבה שונים, המשמשים את התלמידים לצרכי למידה, בילוי ופנאי. את המרחבים הללו מטפחים התלמידים.
החודש התלמידים בחרו לצבוע את הספסלים בגוונים שונים ולהוסיף מילים חמות ומעצימות.

תודה לאודי ולרייצ'ל המקסימים על הובלת הפרויקט.

יום הולדת לאביחי

החודש חגגנו לאביחי האהוב יום הולדת, ביחד עם כיתת איילה שמיאן.
אודי היקר, שאביחי מאוד אוהב, אירגן מסיבת ריקודים ומשחקים משעשעים.
שרנו שירים, חגגנו, צחקנו, ברכנו את אביחי וקינחנו בפאלפל מפנק ועוגה מתוקה וטעימה.
היה יום נפלא וחגיגי
מזל טוב אביחי, מאחלים לך אושר, בריאות והרבה אהבה.

כן ירבו שמחות בכיתתנו💃🏻💃🏻💃🏻
אוהבים❤️
כיתת הכוכבים ⭐⭐

הפעלה בחופשת הפסח

חג הפסח, חג האביב, חג המצות, חג החירות

קייטנת פסח יצאה לדרך לצד מתווה הקורונה, המשתנה מעת לעת. הייתה הרגשה באויר של יציאה לחירות.
בקייטנה התמקדנו בשני נושאים עיקריים: האחד פסח והשני אביב, לצד פעילויות הפוגה, הכנת פיתות בטאבון, משחקי חברה ופעילות גופנית.
כחלק מנושא הפסח למדנו על סיפור החג, סדר פסח, קיימנו תחנות פעילות, מעגל שירה ויצירה.
כחלק מנושא האביב טיילנו ולמדנו דרך שעשועונים, בנינו אדניות וכן פעילויות יצירה ושתילה לאביב. בנוסף, הכנו שי אביב כאות ההערכה לנהגים ולמלווים של הסעות בית הספר.
התכנים היו פרי יצירתו של הצוות והפעילויות הועברו על ידי הצוות החינוכי ובנות השירות. גם בקייטנה זו, למרות ההגבלות הרבות, מצאנו את הדרך הנכונה ללמידה, לחוויה וליצור כיף ביחד, תוך שמירה על הקפסולות.

מי ייתן שנצא לחירותנו ונחזור לשגרת החיים שאנו חפצים אליה.

תודה על שיתוף הפעולה ותחושת הבטחון.