* מאי 2023 *

שותפינו ההורים

החודש חגגנו מגוון פעילויות באווירת החגים ל"ג בעומר, שבועות ויום ירושלים. החגים צויינו במסגרת שכבתית בהתאם לתכנים הלימודיים של הכיתות ובשילוב מקצועות ותחומי דעת שונים. בנוסף, נלמדו נושאים הייחודיים לחודש זה כגון "שבוע הבטיחות בדרכים" בו אירחנו בבית הספר תלמידים מחט"ב מהיישוב בוקעתא ויחד עסקו בנושא הבטיחות. השתתפנו ביום שיא עירוני "עירי קריית שמונה" וחגגנו ימי הולדת ובר/בת מצווה מרגשת בשיתוף ההורים ואורחים שותפים ומכובדים מהקהילה. במסגרת האירועים התרבותיים שאנו מקיימים עבורכם ההורים, צפינו יחד בהרצאה/הצגה נפלאה של דקל ועופר "מלאך עם תסמונת דאון" ולמדנו מדקל על תובנות מהחיים ומהו בעצם אושר.
אנו מתחילים כעת את החודש האחרון ללימודים במסגרת הרגילה ולאחריו נכנס לחודשי הקיץ במתכונת הקייטנה.
אני מאחלת לכולם קריאה נעימה ומזמינה אתכם לקחת חלק בכל אירועי הסיום השונים שיתקיימו בחודש הקרוב.
רחל

ראש חודש סיוון

חודש סיוון מחבר אותנו לכוח של אחדות והרמוניה עם האחר.
המאפיין העיקרי של חודש סיוון הינו גילוי אור נעלה, גילוי עומק הנפש.
סגולתו של החודש, היא לאחד ולאזן בין אותם שתי התנועות והתהליכים ההפכיים בנפש האדם – תהליך קבלת השפע מלמעלה בחודש ניסן, ותהליך העבודה העצמאית בחודש אייר. שכן לאחר קבלת כל ההשפעות העליונות וספיגתם הפנימית על ידי העבודה העצמית, מגיע האדם לאיזון פנימי המביא אותו לשלב חדש ונעלה יותר בחייו, בשלב זה מגיע אדם לרמות כה גבוהות של התאחדות נפשו עם האור האלוקי עד שאין הוא מבדיל יותר בין שתי התהליכים של קבלה והשפעה, ואין הם מהווים סתירה זה לזה.
מה קרה בחודש סיוון?
א' סיוון – בני ישראל הגיעו למדבר סיני על מנת לקבל את התורה.
ו' סיוון – חג מתן תורה – ביום זה קיבלו בני ישראל את התורה בהר סיני.
ו' סיוון – יום לידתו ופטירתו של דוד המלך. זו אחת הסיבות לקריאתה של מגילת רות בחג השבועות, המגילה המספרת על שושלת דוד המלך.

צוות ההנהלה מאחל חודש טוב ומבורך, חודש שרפואה בכנפיו, חודש שופע גאולה, ישועה, אחדות, אהבה ושמחה.

מלאך עם תסמונת דאון

עופר ודקל הם שני אחים שהגיעו אלינו לבית-הספר ביחד עם אמם דליה וחשפו בפנינו את הסיפור האישי שלהם. כשעופר היה בן 14 והוא גילה שנולד לו אח עם תסמונת דאון. במשך 14 שנים הוא סירב לדבר איתו, עד שפעם אחת דקל פשוט חיבק את עופר כשחזר הביתה ואמר לו "אח שלי, התגעגעתי". עופר בכה נורא ומאז הם מופיעים ביחד ברחבי הארץ ובעולם.
דקל אוהב את עצמו ואת העולם, מלא חוש הומור ושמחת חיים. מה שהוא מבקש מאחרים זה שילמדו לקבל את עצמם, רק ככה יוכלו לקבל את האחר או כמו שהוא אומר – בלי ה"כמוך", אין "ואהבת לרעך". 
דקל טוען שהוא יותר ח.כ.ם מרוב האנשים, כי חכמה אמיתית זה ראשי התיבות "חצי כוס מלאה". לעומת זאת, כולנו או רובנו "עבריינים" – תקועים בעבר ובשלילי. 
הם העבירו מסר נוסף, עם משמעות חדשה למילה אושר ושכל אחד יכול להשתנות אם הוא רק יאמין בעצמו וביכולות שלו. כל אחד יכול להיות מאושר אם הוא יאשר את עצמו. היה מפגש עוצמתי, מרתק ומעורר השראה.

שבוע המודעות להפרעות בתקשורת  14-19/05/2023

בכל שנה מוקדש שבוע להגברת המודעות למקצוע שלנו בקרב הקהל הרחב.
אנו, אנשי מקצוע ומטפלים בבית ספר רננים, רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה של ההורים ומעריכים מאוד את מעורבותם ונוכחותם במהלך הטיפול. ניתן לומר בצורה חד משמעית שכדי שהטיפול יהיה יעיל, לא די בכך שהתלמיד יקבל טיפול אצל הקלינאי, אלא מומלץ מאוד שההורה יהיה נוכח בשעת הטיפול, ובמהלך השבוע יישם את הנלמד.

מה התועלת בשיתוף ההורים בטיפולים של ילדיהם?
עבור הילד: שיתוף פעולה במהלך הטיפול משדר לילד אכפתיות, דאגה ורצון לעזור לו ומקנה לו חוויית קרבה עם ההורה. הילד חושב לעצמו: "הנה, הם מבינים אותי ויעזרו לי". וכשהוא רואה את החשיבות הרבה שהוריו מייחסים לנושא זה ואת השמחה שהתקדמותו מסיבה להם, המוטיבציה שלו עולה. נוסף על כך, העבודה בבית על המיומנויות שנרכשו בטיפול יעילה יותר, וכך הוא מקבל עוד שעות תרגול להקניית מיומנויות שפתיות שונות.

עבור ההורה: אנו מאמינים כי בכוחה של המשפחה להעצים את האמונה ביכולתו של ילדם ולסייע לו. אנו רואים בהורה מטפל משמעותי של הילד ובטוחים שאין תחליף למעורבותם ולנוכחותם של ההורים בחיי הילד. מעורבות זו גם עוזרת להורים לקבל את קשיי הילד ולהבינם בצורה מעמיקה יותר, דבר שחשוב מאוד בכל ההתנהלות בבית ובבניית אינטראקציה בריאה ותקינה עם הילד. כפי שנאמר לעיל, תהליך זה מעצים את חווית הקרבה עם הילד ומאפשר קבלת תמיכה וליווי רגשי מהמטפל. באופן פרקטי, מעורבות ההורה בטיפול מקנה מודל עבודה ליישום בבית ומחזירה להורה את תחושת האחריות, העשייה והקידום.

עבור המטפל: מעורבות ההורה בטיפול חשובה מאוד גם בעבור המטפל. באמצעות ההורים המטפל מבין טוב יותר מהי סביבת הילד ומה הם התפקודים החשובים והנצרכים ביותר להתנהלות יומיומית בבית (בניית סדר העדיפויות בטיפול בעזרת המידע שההורים מוסרים). כמו כן המטפל יוכל להציע רעיונות ליישום בבית בצורה מכוונת ומותאמת יותר בעזרת השיקוף של ההורים. בצורה כזאת המטפל צועד עם ההורים יחד לתועלת של כולם.

עלאא בדראן – קלינאי תקשורת

חגיגת בר ובת מצווה

לאחר הכנות ממושכות לאורך כל השנה, התקיים טקס מוצלח, בהתרגשות רוחנית מיוחדת, כשבני ובנות המצווה צעדו מתחת לחופת הטלית מוארים ושמחים וכל תלמידי בית הספר, צוות, הורים ואורחים ליוו אותם בריקודים ובשירים ברחבת בית-הספר. משם צעדה השכבה המתבגרת בניגון וזמר לבית הכנסת "יד לאחים". השמחה היתה גדולה והשירים והריקודים הפכו את הטקס למרגש. בבית-הכנסת התלמידים המקסימים הפגינו ידע רב בתפילה, באמירה בע"פ מזמורי תהילים, קדיש, ברכת הכהנים ומשניות מפרקי אבות. 
האורחים שכיבדו את האירוע, ראש העיר אביחי שטרן וראש לשכתו פאר לרדו, הרב יצחק קקון ראש המועצה הדתית, הרב דוד לוי, רבה של בית-הכנסת יד לאחים, הרצל בן אשר – ידיד בית הספר, אסנת רסקי מנהלת אגף החינוך וצוותה, ברכו את התלמידים בהתרגשות רבה ומיוחדת. כמו כן נציג ההורים – אביו של התלמיד ישראל, ברך את הנערים והנערות. 
יישר כח לכל הצוות הנפלא שהיה שותף להצלחת האירוע. 

יום שדה שכבה צעירה

השבוע יצאו תלמידי השכבה הצעירה לטיול בשמורת תל דן עם מדריכות מהמל"ש. התלמידים צעדו את המסלול, נחשפו לעצים בשמורה, לנחל הזורם ולמבנים העתיקים בתל. בסוף המסלול שכשכו בבריכה הקרירה. הטיול היה מותאם, מונגש ומאד מהנה. תודה למדריכות המל"ש ולכל צוות השכבה.

טיול שנתי שכבה מתבגרת

השנה יצאה השכבה המתבגרת לטיול שנתי בחיפה. הטיול החל בנסיעה ליערות הכרמל, שם ביקרנו באנדרטת אסון הכרמל ובהנחיית המורה באדר השכלנו ולמדנו על האירוע. בהמשך, נסענו למוזיאון הרכבת והתלמידים סיירו בקרונות הרכבות מהתקופות השונות: השלטון העות'מאני, הבריטי והישראלי. כחלק מלימודי הניידות בקהילה, עלינו בכרמלית בחזרה לכרמל ולכל תלמיד ניתנה ההזדמנות להשתמש בכרטיס הרב-קו באופן עצמאי. לבסוף הגענו לגן החיות הלימודי חיפה ובו נהנינו לפגוש ולהכיר בעלי חיים שונים ומגוונים ואף ליישם את הנלמד בשיעור הכנה לחיים. כל תלמיד רכש לעצמו גלידה ונהנו לשבת בחברותא. זכינו לטיול באווירה נפלאה, שבה התלמידים סייעו אחד לשני וכיבדו אחד את השני. כמובן שמזג האוויר היה מושלם והצוות המוביל איילה, סיגל ובאדר הובילו את הטיול באופן מושלם.

איריס נוב – רכזת שכבה

מצפה לירן עם כיתות עירית ושמיאן

ציון סעדיה היקר, אביו של לירן ז"ל, ממשיך להתנדב אצלנו בכל יום שלישי בכיתת עירית ואיילה שמיאן.
לקראת סוף שנת הלימודים, התלמידים ביקשו להכיר את "מצפה לירן" ולבקר בו. לבשנו חולצות לבנות, עם דיוקנו של לירן ונסענו שתי הכיתות יחד לפגוש את ציון במצפה. ציון שיתף את כולם בסיפורים על לירן. כולם היו קשובים וההתרגשות במקום הייתה גדולה. ביחד שרנו שירים והתכבדנו בארוחת בוקר משותפת. הביקור היה אינטימי, מרגש ומכבד והתלמידים המקסימים שלנו שאלו שאלות והתעניינו.
בסיום הביקור ציון כתב לנו:
עירית ואיילה יקרות
אני רוצה להודות לכן ולצוות הנהדר שמלווה אתכן ולומר תודה שהזמנתן אותי לפגוש את הילדים הנהדרים שלכן. נפגשתי עם מאות ויותר קבוצות במצפה, המפגש עם ילדי רננים המופלאים תמיד מרגש אותי גם אם לא רואים. מסרו תודה לכל הצוות שמלווה אתכן.
באהבה ציון❤🌹

ל"ג בעומר ברננים

שכבה צעירה

חגגנו את ל"ג בעומר בשכבה בפעילות משותפת.
כל תלמידי השכבה הגיעו לבושים בחולצות בצבעי האש: אדום, כתום וצהוב. התחלנו את הפעילות במפגש קצר בנושא החג ושיחקנו משחק  בינגו המשלב שאלות וסמלי החג. התלמידים המקסימים הראו ידע נרחב על החג.

בהמשך התחלקנו לתחנות מהנות:
תחנה ראשונה – הכנת פיתות בטאבון. כל ילד קיבל כדור בצק ורידד אותו עם מערוך. לאחר האפייה על הסאג' כל אחד בחר מה הוא רוצה למרוח על הפיתה: ממרח שוקולד או לאבנה וזעתר.
תחנה שנייה – חיתוך סלט פירות – כל ילד הביא שני סוגי פירות בצבעי האש, בתחנה זו הילדים למדו והתנסו בחיתוך של פרי עם סכין תוך הקפדה על כללי הבטיחות.
* תחנה שלישית – יצירה של מדורה בצבעי גועש ופלסטלינה, הילדים צבעו מדורות על לוח גדול והכינו דגמים של מדורה מפלסטלינה.

הילדים שיתפו פעולה וממש נהנו מהפעילות. תודה לכל הצוות שהתגייס ועזר בכל התחנות.

יסמין, נירית קלרה ועדי –  מחנכי השכבה הצעירה

כיתת איריס

השנה למדנו את נושא ל"ג בעומר מתוך רעיון אשר נלקח מאתר למידה של "מור קנדי".
בתחילת השיעור צפינו בסיפורו של רבי עקיבא ולאחר הסרטון, ערכנו דיון בנושא התכונות שעוזרות לנו להצליח והאם יש גיל שבו כבר אי אפשר ללמוד לעשות דברים חדשים. בנוסף, התלמידים העלו דוגמאות לדברים שפעם היו להם ממש קשים ובעזרת כוח רצון והתמדה, הם הצליחו.  התמקדנו במשפט מתוך הסרטון "אבנים שחקו מים". הסברנו את המשפט (אין דבר העומד בפני הרצון) וחילקנו לכל תלמיד חלוק נחל עם המשפט "אבנים שחקו מים". כל תלמיד הפך את האבן ומצידה השני כתב משהו שבעבר היה לו קשה ובזכות כוח רצון והתמדה הוא הצליח להתגבר על הקושי. במהלך השיעור התרגשנו מאוד לראות שתלמידי הכיתה יודעים היטב להגדיר מטרות ויעדים, ושבזכות הרצון וההתמדה הצליחו לכבוש אותם במהלך השנה.
איריס נוב – מחנכת

כיתת פלורי

אמר רבי עקיבא "ואהבת לרעך כמוך ".
חלק בלתי נפרד מההוויה החינוכית הוא לימוד החגים, מורשת העם, ההיסטוריה שלו ותרבותו. מיד אחרי יום העצמאות התחלנו ללמוד על ל"ג בעומר. למדנו על שלוש דמויות היסטוריות  שקשורות לחג.  רבי עקיבא – שהיה רועה צאן פשוט אצל כלבא שבוע. רחל- בתו של כלבא שבוע, אהבה את מידותיו הטובות של עקיבא ובחרה בו לחתן, למרות שאביה גינה בתוקף את הקשר. רבי עקיבא החל ללמוד תורה בגיל 40 ואמר " אם אבנים שחקו מים גם אני יכול ללמוד".
רבי עקיבא הפך לרב גדול. היו לו 24,000 תלמידים.  תלמידיו של רבי עקיבא  מתו במגפה כי לא נהגו בכבוד אחד בשני. רבי שמעון שהיה תלמידו המופלג,  כאשר ראה שכל העולם שמם מהמגיפה. אמר " אנן  בחביבותא תליא"- ז"א שאנחנו תלויים אחד בחביבות של השני, בכמה אנחנו נמצאים חביבים ומחובבים בתוך החבורה. לא משנה באיזה גודל תורה, השגות וצדיקות כל אחד נמצא  העיקר הוא הקשר, הפירגון והביחד. יש לציין שהתלמידים התחברו ללימוד ולמוסר הגדול.
פלורי אזולאי – מחנכת

שכבה בוגרת

השכבה הבוגרת התכנסה למעגל שירה בחצר בית הספר. מעגל השירה היווה פעילות מסכמת לשבוע למידה בנושא ואהבת לרעך כמוך ואישיותו של רבי עקיבא.
התלמידים כתבו ובחרו סמלים המכילים מילים טובות המאפיינות את חבריהם. את דף העבודה המסכם מסרו לחבריהם בפעילות.
לאחר חגיגת שירים וריקודים עם חושן קינחנו בפונדו פירות ומרשמלו.
אתי אליהו – רכזת שכבה

כיתת עירית

ל"ג בעומר בסימן של מילים טובות מהלב:
לקראת ל"ג בעומר ובהשראת רבי עקיבא דיברנו על מילים טובות שיוצאות מהלב ומגיעות אל הלב בין אחד לשנייה.
בעזרת סמלים של התת"ח, כל תלמיד/ה בחר תכונה טובה או מחמאה לחברו מהכיתה ובסוף השיעור כל אחד זכה לדף של מחמאות.
עירית פודהרסט – מחנכת

שבועות ברננים

שכבה צעירה

את חגיגות שבועות התחלנו בביקור ברפת של משק קורלנדר בבית-הילל. למדנו על הפרות ותהליך העלאת הגרה, נתנו לעגלים הקטנים לשתות מים בבקבוק, ולבסוף נחשפנו לתהליך החליבה ואפילו התנסנו בחליבה ידנית. הטיול היה מאוד מעניין ומהנה.
המשכנו את החגיגה בהכנות לקראת ארוחה חגיגית, כשכל כיתה הכינה מאכל אחר. 
כיתת נירית הכינה עוגת ביסקוויטים, כיתת קלרה ועדי חתכו סלט ירקות, כיתת יסמין אפתה פיצות. 
אכלנו ארוחה משותפת עם ליווי של אנה בשירה ונגינה ולאחר הארוחה בפעילות מוזיקה עם אנה. היה שמח, מהנה וטעים.
נאחל לכולנו ימים של חגיגות ואחדות.
קלרה אוחיון – רכזת שכבה 

עדי מוסיף:
יצאנו לטיול מכין לקראת חג השבועות בבית-הילל. הטיול כלל סיור לאורך נחל החצבאני, פיקניק בטבע, פעילות ספורט קצרה וסיור ברפת של משפחת קורלנדר, שם למדנו להאכיל את הפרות והעגלים, למדנו לחלוב ושמענו קצת על החיבור שבין החלב לחג השבועות.
עדי קולטקר – מחנך

שכבה מתבגרת

לקראת החג ציינו את מסיבת שבועות ביחד עם צוות ותלמידי השכבה המתבגרת.
התחלקנו לתחנות: הכנת מילקשייק, הכנת פיתות בזעתר, הכנת כדורי גבינה וחיתוך ירקות.
לאחר מכן, נפגשנו בבית הקפה לארוחת חג משותפת.
הפעילות נפתחה בהצגה על מגילת רות, אותה הציגו התלמידים בכישרון גדול.
לקינוח… ברוך אל וצביקה הציגו את דוד וגוליית.
תודה לכולם, תמיד כיף ביחד!
פלורי אזולאי – מחנכת

 

שכבה בוגרת

חגיגת שבועות היוותה סיכום ללימוד מגילת רות בכיתות. התמקדנו בציטוט מהמגילה "באשר תלכי אלך". רות ערכה מפגש דנאמי בנושא זה שאליו לשמחתנו הצטרפו חיילים שעזרו להפעיל את התלמידים. חושן ליוה במוזיקה מתאימה.
יום קודם לכן רימה -אם הבית שלנו, הפעילה את בנות כיתת אתי בהכנת לבנה שהוגש בארוחת בוקר שכבתית.
אביאל התלמיד מכיתת תאיר סיפר על עשרת הדברות ושמוליק סיכם את המפגש בפעילות מקרבת לבבות.
תודה לתלמידים, לצוות השכבה, לרות, חושן ושמוליק על תרומתם להצלחת המפגש.
אתי אליהו – רכזת שכבה

יום ירושלים והעצמה אישית בשכבה הבוגרת

התכנסנו, תלמידים וצוות השכבה, לציין את האירוע עם שירי ירושלים ופעילות שהעביר התלמיד אביאל מכיתת תאיר.
אביאל משתתף בקבוצת המתפללים של בית הספר. מירי, רכזת התפילה, וסילביה מהצהרון חברו לפעילות משותפת של למידה על מקומות קדושים ויצירתם מחומרים מתכלים.
אביאל העביר לתלמידים פעילות על הכותל המערבי , הוא סיפר והתלמידים כתבו משאלות על פתקים שאותם הכניסו ל"כותל".
עטרה, המורה למוסיקה, שהינה ילידת ירושלים,  סיפרה על ירושלים שלה.
סיימנו במצגת על כיבוש הכותל.

אתי אליהו – רכזת שכבה

עירי קריית שמונה

לקראת קיום יום השיא העירוני בנושא "קריית שמונה – עיר הנחלים", שיחקנו עם יואב מ"סיסמא לכל תלמיד" בפארק הזהב את המשחק – חפש את המטמון.
התלמידים שיחקו במשחק מתוקשב, בו הצטרכו לזהות מקומות בפארק, לענות על שאלות בנושא העיר, לסרוק ברקודים, וכל זאת בזריזות רבה. 
התלמידים נהנו מאוד וכבר היו מוכנים לפעילות עם כל תלמידי כיתה ד' מכל בתי-הספר בעיר.
ביום השיא נפגשנו באשכולות הפיס. התלמידים שיחקו במשחקים מתוקשבים, סרקו ברקודים והתרוצצו בין החללים לפתירת החידות השונות. התלמידים השתלבו בצורה מופלאה ונהנו מהפעילות. בסיום הפעילות התכנסנו לחידון מסכם, ועל הבמה המרכזית הכריזו המארגנים על תלמידינו, אשר זכו במקום הראשון בפתרון החידות. כל הכבוד לתלמידינו היקרים!!
זכינו בתעודה ובעיקר בהנאה וכבוד גדול.
תודה רבה ליואב המקסים, אשר סייע לנו לאורך כל הדרך. תודה שהיה לך חשוב כל כך שנצליח!

איילה שמיאן – מחנכת

בטיחות בדרכים גם בערבית

במסגרת שבוע הבטיחות בדרכים עבדנו עם תלמידי המגזר מכיתת עדי, יסמין, איילה ופלורי על נושא זהירות בדרכים. דרך צביעה ויצירה, הכרת תמרורים שמוכרים להם מחיי היום יום, למדנו וחזרנו על מושגים, ביטויים ומשפטים שקשורים לנושא.
מרי הייב – מורה לערבית

שותפות רמב"ם - מל"ש

בפעילות שומרי הנחל עם תלמידי רמב"ם ובהחייתה של ניצן, יצאנו  לפארק הזהב. שם המשכנו ללמוד על החי במים – דיגום וניטור מהנחל, למדנו על הסכנות בטבע – בעלי חיים מתחת לאבן, צבעי אזהרה של בעלי החיים וצבעי ההסוואה. במהלך הפעילות הצטרפו אלינו חושן ודן. יחד עמם שרנו שיר משותף שחושן חיבר:
כשאנחנו יחד מטיילים,
חיים בטבע כל הזוחלים.
שחור אדום הם סימנים של אזהרה
מתחת לאבן מתחבאים.
רננים ורמב"ם
כולם שומרים על הכללים
יוצאים לטבע זהירים
תמיד בטוחים…"

איילה שמיאן – מחנכת

שותפות רמב"ם - מסיבת קיץ

החודש הוזמנו, כיתת פלורי וכיתתי למסיבת קיץ ברמב"ם. כמו בכל מפגש, קיבלנו את פנינו התלמידים בשער בית-הספר בשמחה גדולה ובציפייה.
לאחר מפגש מרכזי של כולנו, פעלו התלמידים בתחנות חוויותיות: משחקי ספורט, משחקי מים, בועות סבון, הכנת לימונדה.
תלמידי ארבעת הכיתות נהנו מאוד לפעול יחד.
זהו המפגש האחרון בבית-ספר רמב"ם לשנה זו. נשוב וניפגש בחודש הבא למפגש סיום ברננים.
תודה לתלמידי רמב"ם ולצוות על אירוח מושלם!!

איילה שמיאן – מחנכת

נגרות עם דן

במסגרת שיעורי הנגרות בשכבה הבוגרת, החודש התחלנו בפרויקט הכנת מזוזות, כאשר המטרה היא מכירה בחנות.
את המזוזות הילדים ישייפו ויצבעו.
דן כהן – מורה לאמנות

מוסיקה עם עטרה

במסגרת שיעורי מוסיקה, עבדו תלמידי כיתת שמיאן על תחושת הדינמיקה במוסיקה ויחד עם זאת גם על פיתוח יכולות קשר עין יד בצורה חווייתית. הפעילות הייתה מהנה והתלמידים השתתפו בצורה מדהימה.

עטרה סרסיק – מורה למוסיקה

כישורי חיים בכיתת רמה

במסגרת שיעור כישורי חיים עבדנו במשך מספר שיעורים על עריכת שולחנות ופינוי בצורה מסודרת. כמו כן, התלמידים מוזגים אוכל בעצמם לפי בחירתם ובכמות מותאמת.
רמה מלכין – מחנכת 

ניסוי מילים טובות בכיתת רמה

בעקבות מספר מקרים שבהם התלמידים לא כיבדו תלמידים והשתמשו בשפה לא מכבדת, סיפרנו להם על ניסוי האורז שהשחיר כתוצאה ממילים לא מעצימות, ועל אורז שכאשר דיברו אליו מילים טובות, תפח ולא השחיר. התלמידים ביקשו שנערוך את הניסוי, נעדכן בתוצאות בהמשך.
רמה מלכין – מחנכת

הכנה לחיים בכיתת אתי

תלמידי הכיתה עורכים את הקניות לבית הקפה"מקומטוב" ולדירת ההכשרה.
התלמידים מקבלים רשימת קניות, לומדים על המוצרים ומיקומם בסופר. בעת היציאה לקניות התלמידים לומדים להתנהל בהסעה – להחגר כהלכה, ובסופר להתנהל עם עגלת הקניות, להיות סובלניים ולהתחשב בשאר הקונים.
התלמידים לומדים לבחור מוצרים, להניח בעגלה ולהתנהל בקופה.
בחזרתם לבית-הספר, התלמידים לומדים להניח את המוצרים במקומם המתאים (מדף, מקרר, מקפיא).
אתי אליהו – מחנכת

נועה קירל בדרך לאירוויזיון

לקראת גמר האירוויזיון, השמענו את השיר שנועה קירל שרה. למדנו על המאפיינים של חדי הקרן, להם מיוחסות תכונות קסומות ואציליות, ועל העובדה שחד הקרן הוא יצור שמקורו באגדות. התלמידים צבעו חדי קרן וברכו את נועה קירל להצלחה.
ואכן, נועה קירל הגיעה למקום השלישי והמכובד. בסיום התחרות, השמענו בכיתה חלק מהשירים שזכו במקומות הראשונים ודיברנו את המקומות בעולם, מהם הגיעו הזמרים.
איילה שמיאן – מחנכת

התלמידה אליזבטה

אליזבטה המקסימה מראה דרגות חדשות של כוח רצון.
בטיול לשמורת דן ובטיול למשק קורלנדר אליזבטה החליטה ללכת עם ההליכון לאורך כל המסלול ולוותר כמעט לגמרי על כיסא הגלגלים, זאת לאחר התייעצות והכוונה של אופירה הפיזיותרפיסטית. בכיתה, היא משתמשת בעמידון באופן יום יומי ומשתדלת לעשות את המעברים והמשימות הכיתתיות בצורה עצמאית, זאת לצד השגחה של איש צוות המוודא את בטיחותה. כוח הרצון של אליזבטה מראה לכולנו כי גם השמיים הם לא הגבול.
עדי קולטקר – מחנך

התלמידה מוריה

בכל בוקר, החל מהשעה 7:30, אחד המורים מקבל את כל התלמידים המגיעים לבית-הספר ומסמן את נוכחותם. לאחרונה, כחלק מהזדמנויות הלמידה המגוונות, התלמידה מוריה החלה לסייע לנו בקבלת התלמידים ורישומם. מוריה, יחד עם המורה התורן, מקבלת בברכת בוקר טוב את התלמידים שמגיעים, מזהה ומסמנת את השמות בטופס הייעודי. בכך היא מתנסה בקריאה, בזיהוי השמות, בסימון ובעמידה בלחץ של הגעה של תלמידים רבים בו זמנית.
כל הכבוד מוריה!
עדי קולטקר – מחנך

ימי הולדת

בת מצווה לנטע-לי

החודש חגגה כל השכבה המתבגרת לנטע-לי בת מצווה. האירוע היה שמח, מרגש, טעים ותוסס. משפחתה הפתיעה את נטע-לי בסרטון ילדותה ובהמשך נטע-לי ריגשה והפתיעה את כולנו בשיר שבחרה לשיר בפני כולם "אני רוצה לעוף". תלמידי השכבה הגיעו נרגשים ואף כתבו ברכות ורכשו מתנות לשמח את נטע-לי. תלמידי השכבה, הצוות והמשפחה התרגשו ונהנו בחגיגה הגדולה. מזל טוב לנטע-לי❤️.
וכך כתבה קרן אמה של נטע-לי:
היום הייתה לנו חגיגה גדולה בזה שחגגנו לנטע-לי הבת שלנו את בת המצווה שלה. היה כל כך כיף לשמוע שאפשר לחגוג בביה"ס, עם כל הילדים מהשכבה ועם כל הצוות התומך הנמצאים במקום. כל הארגון נעשה יחד עם המחנכת המדהימה איריס, שנתנה לנו כיוון. לכן היה ממש פשוט וקל רק לקבוע את הקייטרינג, צלמת, הפעלה וכו. השאר קרה מטעם ביה"ס, כולל הכנה של שיר יחד עם חושן המורה למוזיקה. איזה כיף ואיזה גאווה לראות כמה שכולם אוהבים את נטע-לי! האירוע זרם ממש בכיף, נכנסנו לאולם מקושט, קיבלנו המון המון עזרה לאורך כל האירוע. רק חגגנו בעצם וממש ממש נהנינו. אז תודה רבה לבי"ס רננים שפתחתם את הלבבות ונתתם לנו מתנה ממש ענקית. 
אנחנו אסירי תודה ❤️ קרן וקלאס.

נועה חוגגת 14

משפחתה של נועה הזמינה את כל תלמידי כיתתה לבית קפה גרג לחגוג לה 14. כהכנה בכיתה, כל תלמיד אמר מה הוא בוחר להזמין לארוחת הבוקר וחזרו על כללי התנהגות במקום ציבורי. אמה של נועה ואחותה הצטרפו לחגיגה והזמינו לכולם את מה שביקשו, רותי הסייעת הכיתתית שנמצאת בחופשת מחלה, הפתיעה אותנו והצטרפה לחגיגה. התלמידים ברכו את נועה והתנהגו כבוגרים. היה טעים, מהנה ושמח. מזל טוב לנועה ותודה למשפחה ולכל צוות הכיתה. 

עמית חוגגת 16

החודש עמית  חגגה 16. עמית בחרה לחגוג בדירת ההכשרה.
ברכות, שירים וארוחת בוקר מפנקת, הפכו את היום לשמח ומאושר.
מזל טוב עמית אהובה שלנו.

עדן חוגגת 18

החודש חגגנו לעדן יום הולדת 18!
אמא של עדן ביקשה לארח את התלמידים בבית הקפה לעוגה ושתייה. מאחר שהרבה תלמידים לא מגיעים ביום שישי, צוות בית הקפה פתח במיוחד את בית הקפה עבורנו ביום ראשון. בבית הקפה פגשו אותנו תלמידי כיתת תאיר. המלצריות המקסימות של הכיתה ניגשו אל התלמידים, לקחו הזמנה והגישו לנו את הכל בצורה מקצועית ונעימה. נהננו מאוד וסיימנו את החגיגות בריקודים ושמחה גדולה.
המון תודה לסיגל, תאיר, עפרה ותלמידי כיתת תאיר המקסימים.
בנוסף, אמא של עדן רכשה ארנקים מהחנות שלנו לתלמידים, כמתנת יום הולדת לכל אחד. 
תודה רבה לפרח על ארנקים מקסימים.
מזל טוב לעדן היקרה שלנו, מאחלים לך אושר גדול ושמחה!
אוהבים אותך – תלמידי הכיתה והצוות

יסמין חוגגת 20

כמיטב המסורת הכיתתית שלנו, חגגנו את יום ההולדת של יסמין בקהילה. שיתוף הפעולה של ההורים איפשר לנו לתרגל נסיעה בתחבורה ציבורית ולהתארח בבתי קפה. מרגש היה לצפות בשיפור המיומנויות בנסיעה בתחבורה הציבורית, שהתבטא בשימוש ברב קו, המתנה בתחנה והתנהגות מתחשבת בחברים ובשאר הנוסעים. גם במסעדות חל שיפור ניכר במידת התקשורת עם המלצרים והיכולת לבחור מתוך תפריט. אנו מאחלים ליסמין בריאות, אושר ושלווה.
אוהבים אותך – תלמידי הכיתה והצוות

להתראות בחודש הבא,

רחל מזרחי

מנהלת בית-הספר