* מאי 2021*

שותפינו ההורים

החודש, מגבלות הקורונה החלו להצטמצם ויכולנו לציין בהיקף רחב את פעילויות וטקסי חג שבועות ויום ירושלים כמו גם לצאת לימי השדה ולטיולים שנתיים. תלמידי השכבה המתבגרת טיילו לאזור הכנרת וביקרו באתר גן גורו ותלמידי השכבה הבוגרת נסעו לגליל המערבי, לראש הנקרה ולנהריה. החודש אירחנו בבית הספר מנהלים ממחוז הצפון, במסגרת תכנית מפרש ושיתפנו בעשייה  הענפה שמתרחשת בבית הספר. המנהלים הביעו הערכה והתלהבות רבה וכולנו תקווה שנמשיך להוות דוגמא ומופת קודם כל לעצמנו ואחר כך לשותפינו באשר הם.

חודש טוב ושמח לכולם.

ראש חודש סיוון

בכל חודש אנו נוהגים לציין את ראש החודש.

ערב ראש חודש סיוון הוא יום מיוחד וסגולי. ביום זה מאמינים, שהאדם יכול להשפיע רבות על עתידו הרוחני שלו ושל צאצאיו.

אנו מאחלים ומתפללים שנצליח להשפיע לטובה על ילדינו ותלמידנו, שילכו בדרך הישר ויצליחו בכל מעשה ידם.

סיגל דהן – סגנית מנהלת

יום ירושלים

"אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני…."

את יום ירושלים ציינו השנה במסגרת בית הספר באופן חגיגי ומיוחד. הצוות והתלמידים הגיעו לבושים בלבן
את הבוקר פתחנו במעגל שירה מיוחד ומרגש מאוד של כל תלמידי בית הספר. רקדנו יחדיו ושמחנו לקול שירי ירושלים. בסופו של הטקס קיימנו הפרשת חלה מבצק שאיתו הכינו התלמידים במהלך היום בייגל ירושלמי טעים. בנוסף, התלמידים כתבו פתקים עם בקשות ומשאלות אישיות וטמנו אותם ב"כותל" שניצב בפתח ביה"ס.
היה יום מעצים וחוויתי לכולם.

יסמין דרעי – מחנכת

חגיגת שבועות

את חג השבועות השנה ציינו בטקס חגיגי בהנחיית תלמידי כיתות אילה אלמגור ורונית. לאחר מכן, תלמידי הכיתות הוזמנו להניח על הבמה טנא מחומרים ממוחזרים, שהכינו במהלך השבוע עם אסנת ופרח, לומר מילות ברכה לחג ולשאת תפילה. בסיום, כל התלמידים השתתפו ברונדו ובמעגלי ריקוד לכבוד החג.

בחלק השני ערכנו פעילויות שכבתיות: תלמידי השכבה הצעירה הכינו פסיפס של שבעת המינים, לתלמידי השכבה המתבגרת היתה פעילות בקהוט ומשחק בינגו ולתלמידי השכבה הבוגרת היתה הרקדה שלאחריה קיימו מעגל שיח על הביכורים האישיים של כל תלמיד. תודה לכל השותפים בהכנה ובתפעול הפעילויות.

בברכת חג שמח,
הודיה איפרגן – מחנכת

חדש בחקלאות

עונת האביב מביאה איתה התחדשות והתעוררות של מגוון רחב של עצים וצמחים שהיו רדומים אחרי החורף הקר והגשום. לצד הפריחה המלבלבת, בסוף עונה זו אנו גם קוצרים את גינת החורף האורגנית שהתלמידים שתלו, טיפחו ודאגו לה בחודשיים האחרונים. הגינה מכילה בין היתר עלי חסה, כרוב, קולורבי ובצל. תלמידי כיתת יסמין דאגו לקצירת הירקות וחילקו את השלל לכלל כיתות בית הספר לקראת ארוחת הבוקר, על מנת ליצור ארוחה מגוונת ובריאה.

עדי קולטקר – מורה למדעים

חודש רווי עשייה בכיתת הודיה

החודש היה עמוס אירועים וחגים שציינו במסגרת הכיתתית והבית ספרית.
המשכנו להעמיק את הקשר שלנו עם הכלבים (מאייטי וגו'לי) בשיעור כלבנות טיפולית.
ציינו את יום ירושלים בריקודים ושירה ובהכנת ת"ז לעיר ירושלים.
עבדנו בסדנת הקרטונאז' ביום העבודה והפקנו תוצרים מדהימים וקינחנו בטיול שנתי חוויתי ומהנה מאוד!

שנמשיך להיות בעשייה מבורכת למעננו ולמען הקהילה,

הודיה איפרגן – מחנכת

פסיכולוגיה חיובית - שיעור תצפית

החודש התארחו בכיתתנו מחנכות השכבה הצעירה. התלמידים הדגימו יישום של כלים מהמתודה החיובית.
התלמידים התרגשו להדגים את העשייה היומיומית והצופות פירגנו לתלמידים ולצוות הכיתה.

רמה מלכין – מחנכת

פרס החינוך לסיסי שלנו

סיסי אקריש, המורה לחינוך גופני בבית הספר, זכתה בפרס חינוך מחוזי.  וועדת הפרס ציינה את סיסי על כך שמהווה דוגמא אישית מופתית מבחינה ערכית – חינוכית ומבחינה מקצועית, הן לתלמידים והן ולצוות. היא מרכזת ומובילה את תחום "זהירות בדרכים, נגישות ואורח חיים בטוח" וכן את תחום  "קידום בריאות". בנוסף, אחראית סיסי  יחד עם מורה נוסף על "הפעלות בחופשה". סיסי מסורה ומחויבת ביותר לבית הספר בכלל ולתלמידים בפרט. ערכית, צנועה, קשובה ובעלת נתינה יוצאת דופן לכל מי שבסביבתה. סיסי בעלת תשוקה יוצאת מגדר הרגיל לעשייה בלתי פוסקת ולאינספור רעיונות לשיפור, ליוזמות קטנות וגדולות לשם קידום העשייה החינוכית. את היוזמות היא אינה משאירה בגדר רעיון אלא מיד יוצאת לביצוע מהיר ויעיל תוך שיתוף מקסימלי ומיטבי של תלמידים, אנשי צוות, הורים ואף גורמים מגוונים בקהילה. יוזמות אלו מהוות את ה"דלק" של סיסי והיא מגיעה לבית הספר בכל יום, בשמחה, מלאת אנרגיות טובות ו"מדביקה" בהם גם את יתר אנשי הצוות והתלמידים.

רחל מזרחי
מנהלת בית הספר

ביקור צוות מפרש ברננים

בית הספר נמצא בתכנית "מפרש". תכנית יוקרתית שעוסקת בפיתוח תרבות יזמית. לאחר תהליך של שנתיים, זכינו לביקור של כל המנהלים ממחוז צפון, שלומדים בתכנית. מנהלי בתי הספר התרגשו מהתלמידים , התרשמו ופירגנו מאוד לעשייה הענפה והמקצועית בבית הספר.

סיגל דהן
סגנית מנהלת.

תרגילי חירום - רעידת אדמה וירי טילים

החודש נערכו בבית-הספר תרגילי רעידת אדמה ותרגילי ירי טילים. בתרגיל השתתפו תלמידי הכיתה של איילה שמיאן ותלמידי הכיתה של יסמין. התלמידים לבשו אפודים של צוותי הבטיחות וההצלה וניתבו את תנועת התלמידים החוצה. בזמן התרגיל ביצעו סריקות ודאגו שהתרגילים יעבור באופן תקין. התלמידים נהנו לקחת חלק בחוויה של להיות חלק מצוותי החירום, וביצעו את עבודתם בצורה טובה. זאת ההזדמנות להודות לתלמידי הכיתות של איילה ויסמין על שיתוף הפעולה וההירתמות.

אודי סוסן – רכז ביטחון

עמותת נקי בכיתות פלורי ונירית

כחלק  מתכנית קיימות המתקיימת השנה בביה"ס וכחלק משבוע הנקיון הבינלאומי, כיתות פלורי ונירית לקחו חלק בפעילות להטמעת נושא הניקיון הסביבתי. נפגשנו עם מדריך בשם תומר שהסביר על פעילות העמותה, לאחר מכן שיחקנו במשחקי חברה, צפינו בסרטונים נפלאים שמסבירים על חשיבות הניקיון ולבסוף יצאנו לשטח לתרגל, להטמיע ולהפנים את חשיבות ותהליך איסוף הפסולת לפחי האשפה.

לשמחתנו, כל התלמידים אספו במרץ והתלהבות רבה לכלוך, שהיה לאורך הנחל הסמוך לביה"ס.
חזרנו לביה"ס שמחים לאחר פעילות ערכית, חשובה ומספקת.

פלורי ונירית – מחנכות

יום שדה - כיתות פלורי ונירית

ביום שני 3.5.2021 יצאו תלמידי כיתת פלורי ונירית לשמורת תל דן.
הלכנו בתוך צמחייה ירוקה על גבי גשרי עץ ולאורך הנחל.
הזרימה בנחל חזקה ומרשימה.
אכלנו ביחד ארוחת בוקר, התלמידים שכשכו במי הנחל הקרירים ונהנו מפעילויות חברתיות מגוונות.
חזרנו שמחים ומרוצים לביה"ס.

נירית קנדינוף – מחנכת

יום שדה - נחל שניר - כיתת אורטל

הגענו לכיתה בהתרגשות גדולה, התיקים על גבינו והכובעים על ראשינו.
הגענו לשמורה וחיפשנו מקום מוצל, התיישבנו תחת עץ הדולב ואכלנו יחדיו את ארוחת הבוקר.
הלכנו בשבילים המוצלים, שכשכנו את רגלנו במים הקרירים וחיפשנו את הסלמנדרה שנמצאת בסכנת הכחדה.

למדנו על הצומח והחי ועל השם הנוסף שיש לנחל שניר – חצבאני.
השהיה בטבע מסבה רוגע ושלווה לכולנו…

בציפייה לטיול הבא…

אורטל פלג – מחנכת הכיתה

טיול שנתי - שכבה בוגרת

החודש יצאנו, תלמידי השכבה הבוגרת, לטיול שנתי בגליל המערבי.

התחלנו בפארק גורן שם אכלנו ארוחת בוקר ולאחר מכן, תצפתנו על מבצר מונפורט.

משם המשכנו למערת קשת אשר נמצאת בפארק אדמית בשמורת בצת באזור הגליל המערבי.  הנוף המרהיב לעבר הים התיכון ומפרץ חיפה מצד אחד ולעבר הגליל מצד שני.

לאחר מכן, נסענו לנקרות ראש הנקרה. כל כיתה ירדה ברכבל המוביל לנקרות, צפינו בסרטון על ההיסטוריה של האתר ואז יצאנו בהליכה רגלית לעבר הנקרות. צליל הגלים המתנקשים בסלעים היה מדהים ומרגיע והתצפית לעבר הים מרהיבה ביופיה.

את ארוחת הצהריים אכלנו  על חוף הים, פרסנו מחצלות, האזנו למוסיקה ונהנו מבילוי עם חברים והצוות.

את היום סיימנו בטיילת נהריה, שם כל תלמיד התפנק בגלידה או במאכל אשר בחר. ערכנו מפגשי סיכום יום באופן כיתתי וחזרנו חזרה הביתה.

התלמידים חזרו מחויכים ועייפים מיום מגוון ורווי עשייה.

תודה רבה לאייל המדריך שתרם ידע רב על כל אתר שבו ביקרנו ולאיילה שמיאן שהובילה את הטיול בצורה יוצאת דופן.

הודיה איפרגן -מחנכת בשכבה הבוגרת

טיול שנתי - שכבה מתבגרת

יצאנו בשמחה ובהתרגשות גדולה לטיול השנתי, אליו התכוננו וציפינו, כאשר מצטרפים אלינו גם תלמידי כיתת יסמין.
נסענו לטבריה, שם הפלגנו בלידו. רקדנו, שרנו ונהננו מקרטיבים שהביא לנו בהפתעה, דודו של עילאי. תודה לדוד איציק.
משם המשכנו אל ניר דוד וביקרנו ב"גן גורו" המרשים. ליטפנו קנגורו והאכלנו תוכים, זכינו לפגוש בעלי חיים ועופות מיוחדים.
משם המשכנו לעמק המעיינות והשתכשכנו במים הקרירים.
החום היה רב ובכל זאת נהנינו מהביחד, לאחר תקופה ארוכה בה לא זכינו לטייל מחוץ לגבולות העיר.

איילה שמיאן – מחנכת

יום הולדת 14 לעמית ביטון

עמית היקרה שלנו חגגה החודש יום הולדת 14.
הוריה של עמית הזמינו את תלמידי הכיתה והצוות לחגוג בבאולינג.
נסענו בשמחה וחגגנו עם עמית ומשפחתה את היום המיוחד הזה.
התלמידים נהנו ממשחקי באולינג תחרותיים, ממסיבה מרגשת וכיבוד רב.
תודה להוריה של עמית על ההפקה המושלמת.
עמית אהובה, כולנו מאחלים לך את כל הטוב שבעולם! המשיכי להיות מקסימה וכובשת, עם לב רחב וחן המיוחד רק לך.
מאחלים לך בריאות איתנה ואושר רב.
אוהבים אותך מאוד – תלמידי הכיתה והצוות.

ביקור חולים אצל אורי

אורי היקר שלנו לא מגיע ללימודים עקב ניתוח שעבר בירך.
לאחר תקופה ארוכה שהוא בבית, נסענו לבקר אותו בביתו.
אימו של אורי אירחה אותנו בכל טוב, ברכנו את אורי ושמחנו לפגוש את כלבו החדש – מסי.
אורי אהוב, מתגעגעים אליך מאוד ומצפים לשובך.
באהבה גדולה – תלמידי הכיתה והצוות

ביקור חולים אצל אביאל

אביאל היקר שלנו עבר ניתוח מורכב.
נסענו לבקר אותו וברכנו בשם כל התלמידים והצוות.
אביאל יקר, מאחלים לך בריאות איתנה ורפואה שלמה.
מחכים ומצפים לשובך.

רמה מלכין – מחנכת

אירוח אצל דבורה

תלמידי הכיתה והצוות התארחו אצל דבורה, שדאגה כמו תמיד לאירוח מפנק. הביקור היה מיוחד ומהנה, תודה לך דבורה אהובה.