* אוקטובר 2021 *

שותפינו ההורים

"הצלחה היא לאהוב את עצמכם, לאהוב את מה שאתם עושים, ולאהוב את הדרך שבה אתם עושים את זה" (מאיה אנג'לו)

אני שמחה לשתף אתכם בעשייה המגוונת שהתקיימה החודש עם ילדיכם, עשייה מתוך אהבה לאדם ולדרך.

החודש ציינו את שבוע הבטיחות ויום ההליכה הבינלאומי בו בילינו איתכם ועם ילדכם בפארק הזהב.

קיימנו את חידון בראשית, יצאנו לימי שדה, התחלנו את הפעילות בבריכה ובנינו תכנית לתרגול עצמאות בדירת ההכשרה החדשה שהקמנו.

החודש התחלנו גם את הפעילות המשותפת עם תלמידי כיתות ה + ו  מבית הספר היסודי רמב"ם ופעלנו בשלל התכניות בטניס, מדעים, מוסיקה, יזמות ועוד.

ציינו את יום השנה לזכר יצחק רבין ז"ל ולמדנו על אחריות, שלום וכבוד.

החודש שיתפנו במגוון הטיפולים הפארארפואיים ובפעילויות השונות שמתקיימות בכיתות האם.

תודה לכל הצוות על העשייה הרחבה, לכם ההורים על השותפות וכמובן לתלמידים המיוחדים שלנו שנהנים, לומדים ומתפתחים.

קראו ותהנו,

רחל

חידון בראשית

במעמד מרגש נערך חידון בראשית בבית הספר רננים.
התלמידים, שגילו ידע רב בנושא, התחרו ביניהם וצלחו את התחרות בידע ובהתרגשות רבה.
לגמר העפילו שלושה – בתואר כלת החידון לשנה זו זכתה רבקה עייל ובתואר חתני בראשית זכו יהודה קיבו ואביאל פרגון.
כיבד אותנו בנוכחותו מר הרצל בן אשר, שמלווה אותנו לאורך שנים בהמון רגעים מיוחדים.
תודה לצוות ההנהלה, שמהווה את הרוח הגבית לפרויקט מיוחד זה.

מירי דהן – רכזת תפילה

הבעה ויצירה - עבודה על קבוצת הבוגרים

שיר של סתיו המחבר אותנו אל חכמת הטבע.
עונות השנה, מחזוריות – 
השלכת מלמדת אותנו להשליך
להרפות
לשחרר
את הישן, את המיותר והמכביד
וכך לפתוח פתח את התחדשות ולהיפתח בתוכנו אל חלום ותקווה.

רות ירדן – מטפלת

דירת הכשרה

השנה התחדשנו במרחב מיוחד: "דירת ההכשרה" המשמשת כסביבה לימודית המקדמת התנסות במגוון מיומנויות הנדרשות לפיתוח כישורי חיים, עצמאות אישית ולהעצמה ותפקוד מותאם במרחבי הבית: 
במישור התפקודי – תכנון סדר יום, אחזקה של דירת מגורים, שיפור מיומנויות יומיומיות כמו: הכנת ארוחה, ארגון מיטה, סידור ארון בגדים, שימוש במכונת כביסה וכד'.
במישור האישי – פיתוח עצמאות ואחריות אישית, חיזוק כוחות פנימיים ותחושת המסוגלות והעלאת הדימוי העצמי.
במישור הבינאישי – פיתוח מיומנויות חברתיות. 
אל הדירה מגיעים תלמידי השכבה המתבגרת והבוגרת וכל כיתה מתרגלת מיומנויות שונות ומתנסה בדירה בהתאם לצרכיהם, יכולותיהם ורמתם האישית, תוך דגש על עצמאות מירבית ורכישת ביטחון עצמי.
מרגש לראות את הלמידה המשמעותית והרלוונטית לחייהם של התלמידים.
 
דפנה מילר – אחראית התחום
 

פעילות בוקר

מידי יום ראשון, אנו פותחים את השבוע בפעילות בוקר משותפת בית-ספרית, שכוללת מוסיקה וספורט ומתקיימת במרחבים הפתוחים של בית-הספר. 
מפעילים את כולנו בשמחה ובשירה – סיסי ואודי המדהימים שלנו.

שיעורי שחייה

לראשונה אחרי תקופה ארוכה, עקב משבר הקורונה, יצאו תלמידי בית-הספר לשיעורי שחייה, בבריכה בקיבוץ הגושרים. התלמידים נהנו וניכרת הייתה ההתרגשות לחזור לשחות ועוד יותר אצל התלמידים שחווים זאת פעם ראשונה. התלמידים שחו, שיחקו ונהנו מאוד.

אודי סוסן – מורה לחנ"ג

משחקי כדורגל עירוניים

לאחר תקופה ארוכה של היעדרות ממשחקי הקבוצה המקומית עירוני איתוראן קריית שמונה, נפגשו השבוע קבוצה מכובדת של בוגרי בית הספר ותלמידים מהשכבה הבוגרת לצפייה משותפת במשחק כדורגל של הקבוצה המקומית נגד חדרה. היה מהנה חוויתי אך גם קצת מאכזב כיוון שהקבוצה הפסידה. מחכים כבר לפעם הבאה.

אודי סוסן – מורה לחנ"ג

חוויה בהפתעה

באחד השיעורים החודש, יצאנו עם כיתה ב' לאיצטדיון הכדורגל של קבוצת הכדורגל עירוני איתוראן קרית שמונה. לשמחתנו בזמן הזה התקיים אימון של הקבוצה הבוגרת. השחקנים שיחקו והצטלמו עם התלמידים והתלמידים שיתפו פעולה ונהנו מאוד.

אודי סוסן – מורה לחנ"ג

הבעה ויצירה - חינוך חברתי מיני

כמדי שנה, העבודה בכיתות בחודשיים הראשונים ממוקדת ביצירת שיח תקשורתי, בהיכרות ובהעמקת ההיכרות בין תלמידי הכיתה.
התלמידים לומדים להכיר אחד את השני במגוון תחומים והעדפות כגון שם ושם משפחה, מספר ושמות האחים, מקום מגורים, תחביבים, מאכלים אהובים, עונה מועדפת בשנה, זמרים, סדרות, משחקים, חלומות ומשאלות.
המפגשים מועברים באמצעות שיח ומשחק ואנחנו בעיקר נהנים 🙏

תמר לירם בוטבול – מטפלת רגשית

פיזיותרפיה

בטיפולי פיזיותרפיה עושים שימוש במשטחים נעים כדי לעודד עבודה אקטיבית של שרירי הגו בישיבה או בעבודת כל השרירים המייצבים בגוף בזמן עמידה על משטח נע.
בטיפול זה נעה מתרגלת גם ישיבה על כרית אויר (פיתה) וגם עמידה על שתי כריות תוך שמירה על שיווי משקל.
תרגול זה מומלץ מאוד עבור תלמידים רבים בבית הספר וקל לביצוע גם בבית באמצעות כרית אויר עגולה הנמצאת בחנויות הספורט ומשמשת לאימונים רבים.

הילה זורע – פיזיותרפיסטית

היגיינה וטיפוח אישי

במסגרת שיעורי היגיינה וטיפוח אישי, התלמידים לומדים לקחת אחריות אישית ולפתח עצמאות בביצוע מיומנויות שקשורות לניקיון אישי וטיפוח, כמו: צחצוח שיניים, גזיזת ציפורנים, סרוק ועוד. התלמידים כבר למדו להבחין בהבדלים בין מיומנויות ניקיון אישי למיומנויות טיפוח. בהמשך, הם ילמדו כל מיומנות בנפרד. 
נשמח לעדכן בהמשך ולקבל את שיתוף הפעולה שלכם, הורים יקרים, גם בבית.  
 
ליאת דרור – מרפאה בעיסוק
איילה שמיאן ואיריס נוב – מחנכות

מדעים

את השנה התחלנו עם מריצה ואת חפירה.
לקראת הגשמים ובנושא הסתיו התלמידים פרסו חיפוי רסק גזם (משפר את איכות הקרקע, מונע בוץ ומאפשר פילוס של השטח) בחזית בית הספר.
כמו כן התלמידים הכינו עשרות ייחורים של צמח עץ הכסף, לפופית וניצנית.
שפע של פרויקטים לפנינו – משתלה, בניית בית רשת, שיפור חצר המתבגרת ועוד.

פיני וסרבילי – מורה למדעים

מעגל שירה

החודש בשיעורי מוזיקה עפ"י מעגל השנה, בכיתת יסמין ואיילה שמיאן, למדנו לשיר פיוט הקשור לגשם מתרבות האי ג'רבה.
התלמידים למדו את המנגינה ואת משמעות המילים, ראו את מיקום האי ג'רבה על המפה, תמונות של הילדים החיים שם ועוד.
 
עטרה סרסיק – מורה למוסיקה

ממחשבה למציאות בכיתת אילה אלמגור

השנה הכיתה של איילה אלמגור לומדים שיעור הנקרא 'ממחשבה למציאות'. את שם השיעור התלמידים בחרו.
במסגרת השיעור התלמידים מתנסים בחשיבה יזמית, חשיבה יצירתית ועיצובית, במטרה לעצב מוצר הנותן מענה לבעיה מסויימת ועונה על צורך כלשהו שלהם או של הסביבה.
השיעור יאפשר להם התנסות בתהליך תכנון מוצר, בחירת חומרים ועיצוב תוצר סופי.
את השיעור מלמדות רותם ואסנת והוא משלב היבטים עיוניים של תהליך יזמי והיבטיים יצירתיים ויישומיים של עיצוב המוצר.

רותם שובל – מורה ליזמות ותקשוב
אסנת שושן – מורה לקרטונז'

טניס

בחודשים האחרונים של הקורונה, עם הגלים והסגרים, השתדלנו לשמור על שגרת אימונים וכללי זהירות מותאמים.
עבדנו על מרכיבי קואורדינציה כמו שיווי משקל, התמצאות במרחב האישי והכללי ועוד.
האימונים מלווים במוזיקה המסייעת לשמור על קצב וחיוך.
למדתי מהילדים שאימוני הטניס יכולים לגרום לשמחה, לחיזוק הביטחון עצמי ולאמונה במסוגלות העצמית.
שמח לפגוש בכל יום מחדש את התלמידים המקסימים ולקדם אותם עוד צעד במיומנויות הספורט והחיים 🙂
מצורפות מספר דוגמאות.

שאול זוהר – מורה לטניס

סדנת קרמיקה

בסדנת קרמיקה למדנו טכניקה חדשה הנקראת " clay inlays" – שיבוצי חימר.
כל תלמיד קיבל משטח חימר בהיר וכמה חתיכות של סוגי חימר בצבעים שונים, את החימר הצבעוני התלמידים עיצבו בצורות מגוונות ויצרו מהן ציור על גבי המשטח הבהיר לבסוף רידדנו את הצורות אל המשטח ונוצר ציור מפתיע וייחודי. 
התלמידים נהנו ללמוד וליצור בטכניקה חדשה זו.

שירה הופמן – מורה לאמנות

סדנאת קרטונרז'

לפני מספר שבועות, תומר מכיתת איילה שמיאן, תרם לבית הספר שקית עם תקליטים משגעים.
במסגרת סדנת העבודה, אנחנו משלבים אותם ליצירת שעוני קיר "קרטוניים".
השבוע הפתענו את תומר ומשפחתו, כשהחלטנו להעניק לו את אחד השעונים שהכין יחד עם בני כיתתו כמחווה של תודה.

אסנת שושן – מורה לאמנות

יום עבודה בשכבה הבוגרת

השנה החלה, נגמרו החגים וחזרנו לשגרה.
כמידי יום שני מתקיים בשכבה הבוגרת יום העבודה.
התלמידים מתנסים במגוון עבודות ומיומנויות אשר ייסעו להם לקראת גיל 21 ויציאה לחיים עצמאיים.
השבוע, תלמידי כיתתנו עבדו בינקיון החצר במבואה, השקיה של העציצים בכניסה לבית הספר וגם בדירת ההכשרה, שם התנסינו במטלות ביתיות שונות (תליית כביסה, והכנסה של בגדים למכונה).

מאחלת לנו חזרה לשגרה נעימה,
הודיה איפרגן – מחנכת

בעלי חיים - קרן קרב - כיתת אורטל

טרם בואה של המורה מירה לכיתה אנו משערים איזו חיה תבוא לבקר אותנו היום.
שהמורה מירה נכנסת לכיתה… ההתרגשות רבה.
התלמידים סקרנים לראות מה הביאה עימה בעגלה הגדולה.
המורה מירה על הלוח מסתכלת ורואה את ההשערות שלנו… רק אחרי שאנו סופרים עד 10 היא חושפת את החיה שהגיעה לכיתה.
בשיעור אנחנו מלטפים ולומדים על מזונה, חלקי גופה ועוד.

אורטל פלג – מחנכת 

בעלי חיים - קרן קרב - כיתת איילה

השנה בתוכנית קרן קרב, תלמידי כיתתנו נהנים מביקוריהם של בעלי חיים קטנטנים ומיוחדים.
מידי שבוע מגיעה אלינו מירה עם הפתעה מתוקה שמחכה להחשף ולגרום לתלמידינו חיוכים רבים.
אט אט נעלמים להם החששות והפחדים והתלמידים לומדים להכיר את עולמם הנפלא של בעלי החיים – צורת המחייה, המזון ועוד.

איילה שמיאן – מחנכת

מעורבות חברתית כיתת רמה וכיתת עירית והודיה

במסגרת מעורבות חברתית השנה התחלנו במפגש שבועי קבוע, מהנה, שמח ומעצים, בין שתי הכיתות: 
כיתת רמה הותיקה יותר בשכבה מקבלת ומשתפת את כיתת עירית והודיה, שזו לה השנה הראשונה בשכבה הבוגרת.
המפגשים החברתיים מתמקדים בהיכרות אישית וקבוצתית, גיבוש, העצמה ועזרה הדדית בין התלמידים. 
במפגשים מתקיימים היכרות וגיבוש דרך מוזיקה, משחקים שונים, יצירה, אפייה ועוד.
התלמידים והתלמידות נהנו מאוד להיפגש ולהכיר ונשארו עם טעם לעוד.

מחנכות הכיתות – רמה, עירית והודיה

יום הזיכרון להירצחו של יצחק רבין

כיתת יסמין

את יום יצחק רבין ציינו בכיתתנו במצגת שמסכמת את פועלו וחייו של יצחק רבין.
שוחחנו על השוני הקיים בין אנשים ולמדנו את חשיבות קבלת האחר וכבוד הדדי גם לאדם ששונה בדעות ובמחשבות שלנו.
הבנו מה הכעס וחוסר שליטה במעשיי עלול להוביל.
כל אחד שיתף מה עוזר לו בשעת כעס וערכנו רשימה של מעשים שניתן לעשות בכדי להקל ולעזור לנו כשרגש הכעס מופיע.
סיימנו ביצירה משותפת שמחייבת אותנו וקוראת לכולם "די לאלימות".

יסמין דרעי – מחנכת

שכבה מתבגרת

בשכבה המתבגרת, השנה בחרנו לציין את יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל באופן כיתתי ומותאם לכל כיתה. בכל כיתה נושא השיעור עסק בזיכרון ומתוכו עלה נושא האחריות שחלה עלינו כבני אדם.

בכיתת תאיר יום זה צוין בסימן מגלים אחריות. התלמידים צפו בסרטון בבריינפופ על יצחק רבין ז"ל אח"כ למדו מהי המשמעות של לקיחת אחריות ובחרו לקחת אחריות בתחומים שונים, בבית, בבית הספר, בחברה.

בכיתת איריס הנושא החל בחיפוש מידע אודות פועלו וקרות חייו של יצחק רבין ז"ל, מתוך המידע שאספו התלמידים בגוגל, יצרו תעודת זהות. בהמשך בעזרת לוח שיתופי, יצרו לוח המכיל מידע שאספו ובו הוסיפו את התחומים עליהם הם מעוניינים  לקחת אחריות כדי ליצור חברה בה כל אדם מקבל את חברו ומכבדו למרות השונות.

בכיתת איילה צפינו במצגת ובסרטונים שהציגו את פועלו של רבין לאורך השנים בתרומתו למדינה.  במקביל דיברנו על האישים החשובים במדינה כיום, אשר נושאים בתפקידים אותם מילא רבין בזמנו.
דיברנו על האירוע הקשה בו רבין נרצח, התלמידים הביעו את רגשותיהם וסרבו להשלים עם סוג נורא כל כך של אלימות.
בהמשך מילאנו דף עבודה על פועלו על רבין והתפקידים בהם נשא.

בכיתת נירית, החלו את לימוד הנושא עם השיר לשלום שהוביל לשיחה בנושא אחריות, בכיתה הציגו את המילה אחריות ובחירה. כדי להמחיש את המילה בחירה במהלך הבוקר איפשרו לכל ילד באופן מותאם לבחור בין שני משחקים. בהמשך התקיימה שיחה בנושא אחריות כיתתית כגון ארגון הכיתה בתום משימה, אחריות על המעשים שלנו. בהמשך בעזרת לוח וסמלי תת"ח מיינו התלמידים מעשים טובים לעומת מעשים רעים. בסוף התהליך צפו התלמידים במצגת מותאמת ומונגשת שהובילה להבנה שבאירוע הרצח אנשים לא פעלו באחריות ואף בחרו באלימות.

איריס נוב – רכזת שכבה

שכבה בוגרת

התכנסו באולם כל השכבה הבוגרת, לאזכרה של יצחק רבין ז"ל. התלמידים למדו על מורשת רבין, ילדותו, משפחתו ותפקידיו.
צפינו במצגת וענינו לשאלות מנחות. לאחר מכן התחלקנו למעגלי שיח בנושא שלום ושיח מכבד.

אתי אליהו – מחנכת

שילוב עם בית-ספר רמב"ם

כיתת יסמין

השנה כיתתנו , כיתת הכוכבים, שותפה לפרויקט שילוב חדש עם כיתה' ה בבית-ספר רמב"ם, בליווי המל"ש.
אחת לשבוע בימי רביעי אנו נפגשים בנחל שליד בית ספרנו ולומדים ביחד בחיק הטבע.
נוצר חיבור מיוחד ונפלא בין תלמידינו לתלמידי רמב"ם ובכל סיום פעילות מחכים ומצפים למפגש הבא.

יסמין דרעי – מחנכת

כיתת איילה שמיאן

החודש החלו המפגשים המשותפים שלנו כיתתה של מורן מבית-ספר רמב"ם.
התלמידים משתי הכיתות מתרגשים מאוד לקראת המפגשים, אשר נבנים בצורה מותאמת, חווייתית ומזמינה, בשיתוף פעולה של המחנכות.
המפגשים הראשונים היו מפגשי היכרות – התלמידים יצרו את שמותיהם מחומרים מהטבע, במשחקי תמונה ושם, אותו בנו בעצמם ובמשחקי חברה. בהמשך, בשבוע הבטיחות בדרכים, יצרנו סימנייה עם הסמלים המוסכמים שנכונים לתלמידים ולאחר מכן יצאנו לחפש את הסמלים במרחב, מחוץ לבית-הספר.
תודה למורן על שיתוף הפעולה הפורה ועל ההכנה של תלמידיה לקראת כל מפגש.
ניפגש ברביעי הבא 🙂

איילה שמיאן – מחנכת

מהנעשה בכיתות האם

כיתת קלרה

בחלק משיעורי חינוך לשוני, פעם בחודש אנו קוראים בכיתה סיפור ילדים קלאסי. לאחר ההקראה אנחנו ממשיכים את הלמידה על נושא הסיפור באמצעות המטבח. 
בחודש שעבר קראנו את תירס חם, דיברנו על כך שתירס גדל בקיץ והקיץ הסתיים והגיע הסתיו, הבאנו את התירסים האחרונים מהשדה והילדים התנסו בקילוף התירס, נחשפו לתהליך בישול התירס ואכלו את התירס.
החודש בעקבות החשיפה לאות א'  הקראנו את אליעזר והגזר, ראינו כי כל הדמויות האנושיות בספר מתחילות באות א' – אליעזר, אלישבע ואביגיל. הכרנו כלי מטבח חדשים – את הקולפן שבעזרתו קילפנו את הגזר, את המגרדת שבעזרתה גרדנו את הגזר והכנו סלא גזר מתוק וטעים, הכנו ספרון הביתה ומתכון לכל המשפחה.  
הילדים נהנים מקריאת הסיפורים ומפתחים את תחושת המסוגלות וההצלחה כשהם לוקחים חלק בתהליך ההכנה של המאכל. 
מצפים כבר לסיפור הבא. הולך להיות טעים ומזין…
קלרה אוחיון – מחנכת

כיתת אורטל

בשיעור זהירות בדרכים אנו לומדים נושאים עיונים ומעשיים.
השנה התחלנו בשיום ובזיהוי כלי תחבורה במרחב הציבורי.
יצאנו מחוץ לכיתה לאתר כלי תחבורה שונים.
התלמידים היו ערנים לסביבתם וזיהו במרחב את כלי התחבורה.
כשחזרנו לכיתה, התלמידים התבקשו לשחזר את אשר ראו ולהקיף בעיגול את כלי התחבורה שראו בדרך.

אורטל פלג – מחנכת

כיתת פלורי

אותיות הא"ב מקיפות אותנו ואת הילדים ומלוות אותנו מגיל קטן.
במסגרת שיעור חינוך לשוני אנחנו ממשיכים ללמוד זיהוי, שיום וכתיבת אותיות, בצורה חווייתית ומהנה.

פלורי אזולאי – מחנכת

כיתת יסמין

בפעילות שקיימנו עם מאיה מהמל"ש בנושא המים דיברנו על חשיבות המים ועל הצורך הקיומי של כל הצומח והחי שבסביבתנו.
שוחחנו על חשיבות החיסכון במים ופעולות שניתן לעשות לשם הקטנת הצריכה ולשימוש נבון ומושכל.
הכנו שלטים להעלאת המודעות של צריכת מים נבונה.
היתה פעילות חוויתית וחשובה לכולנו.

יסמין דרעי – מחנכת

כיתת איילה שמיאן

את יום הלימודים אנו פותחים מידי בוקר בפעילות תנועה בסטרימינג באורך של כחמש דקות, בעזרת סרטוני וידאו מותאמים.
 הסרטונים מציגים את תלמידי מיסיסיפי מתאמנים לצלילי מוסיקה.
אנו מפעילים את הגוף ומתחילים את הבוקר ערניים ומוכנים ללמידה.
מתן הזדמנות לתלמידים לפעול בתנועה חשובה מאוד להצלחתם. 

 

 מוזמנים גם אתם…

איילה שמיאן – מחנכת

כיתת תאיר

השנה, כשתלמידי כיתתנו מתקרבים לגיל 16, הגיל בו אפשר להוציא תעודת זהות, התחלנו בשיעור אזרחות ללמוד על הנושא.
התלמידים הכירו את מאפייני התעודה, בשילוב סרטונים ועבודה אישית, יחד עם ההורים, על פרטיהם האישיים.
במהלך השיעורים התלמידים לומדים לכתוב את פרטיהם האישיים בשילוב אייפדים ולוח שיתופי (פאדלט).
בסיום התהליך כל תלמיד ירכיב את תעודת הזהות שלו.

תאיר אלגלי – מחנכת

כיתת יוני

תלמידי הכיתה זוכה ללמוד מוסיקה בדרך חוויתית ומהנה עם חושן היקר.
בפעילות זו למדו התלמידים תיפוף במקצב אחיד ונכון והצליחו בכך מאוד.

היה משחרר ומהנה!!

יוני פרץ – מחנך

כיתת אלמגור

בבית הספר לחיים – "רננים", ישנה כיתה אחת נפלאה, יב' 3 זהו שמה. 
הכיתה מונה 9 תלמידים, 3 בנות ו – 6 בנים. 4 מהם יסיימו השנה את חוק לימודיהם במשרד החינוך וייצאו אל החיים העצמאיים. 
בין שאר מקצועות הליבה ושיעורי העשרה רבים, אנו חוקרים ומבררים מהי איכות חיים ומה באחריותי לעשות על מנת לשפר אותה. תלמידי הכיתה יקחו חלק בתכניות כמו "אחריות אישית ומעורבות חברתית" – הקשר הרב-דורי, הכשרה לעבודה, שווים במדים ועוד. הלימוד הינו חוויתי, מבוסס על דיאלוג ומזמן מפגש עם החיים לצד המגבלה איתה הם נולדו. 

בזמן המוגדר כפנאי למדו התלמידים כי אפשר לבלות בנעימים גם ללא הניידים.
במסגרת האחריות האישית והמעורבות החברתית, מנקים את הנחל הסמוך לבית הספר.  
בשיעורי טניס, תוך כדי משחק, גם משפרים מיומנויות של שיתוף פעולה, הקשבה להוראות וביצוען, תחרות ניצחון והפסד.
בדירת ההכשרה התלמידים מתרגלים מיומנויות לחיים כמו הכנת סלט או קינוח, כביסה, ניקיון ועוד.

 אילה אלמגור – מחנכת

ימי שדה וטיולים

טיול לשמורת החולה - כיתות פלורי ונירית

ביום רביעי 20.10.2021 יצאו תלמידי כיתות פלורי ונירית ליום שדה בשמורת החולה.
אכלנו ביחד ארוחת בוקר ולאחר מכן התחלנו במסלול ההליכה בשמורה.
נהנינו ממזג אוויר נפלא וממראה מעופן של אלפי ציפורים בשמים.
ביקרנו במגדל תצפית. המגדל צופה אל הביצה והאגם ומאפשר להתרשם מפעילות העופות הנודדים.
הטיול הסתיים במרכז המבקרים "עופוריה" – דגמים של מיני עופות אופייניים לאזור ובהם עופות קבועים, עופות נודדים ומינים שנכחדו.
מייצג אינטראקטיבי החושף בפני המטיילים את סיפורה המרתק של שמורת הטבע החולה ושל החי והצומח שבה.
חזרנו שמחים ומרוצים לבית הספר.

נירית ופלורי – מחנכות

טיול לשמורת החולה - כיתות קלרה ואורטל

הטיול הראשון לכיתת קלרה וכיתת אורטל יחד בשמורת החולה. הלכנו בשמורה, הכרנו ציפורים שונות, ראינו את השפמנונים במים וגם צבים ונוטריות שוחות, הלכנו על שבילים וגשרים ובסוף סיימנו ב"עופוריה". עברנו בין כמה אומות בהם הציגו את סיפור השמורה על החיים בה, על החיות, הצמחים וההיסטוריה, צפינו בסרט תלת מימד חוויתי על נדידת הציפורים והרגשנו קצת כמו ציפורים.
השהייה בטבע מסבה רוגע ושלווה לכולנו.
היה טיול מהנה, מלמד וחוויתי מצפים לטיולים הבאים.

קלרה ואורטל – מחנכות

שבוע הבטיחות בדרכים

שבוע הבטיחות חל בתאריכים 24/10-29/10 בנושא מהירות ואחריות אישית.
את השבוע פתחנו ביום שיא שהתמקד בנושאים -מהירות, אחריות אישית וחצייה בטוחה. 
פעילות הבוקר הבית ספרית גם הייתה בנושא בטיחות בדרכים- המחזנו, שאלנו שאלות בעקבות, שרנו ורקדנו. 
המסר של הרשות הלאומית הנו 10 קמ"ש פחות פי 2 סיכוי לחיות. 
במהלך השבוע התלמידים המשיכו ללמוד את הנושא בשיעורים מקצועיים ובמסגרת הכיתתית.
מד"א הדריכו את השכבה הבוגרת בנושא עזרה ראשונה ותאונות אישית. 
השיטור הקהילתי הדריך את השכבה המתבגרת וחלק מהצעירה בנושא בטיחות בדרכים ותפקיד המשטרה.
היה שבוע מוצלח של של למידה חוויתית ומהנה.

סיסי אקריש – רכזת זה"ב

יום ההליכה הבינלאומי

ביום שישי ה- 29/10/21, התקיים יום ההליכה העולמי. בבית-הספר ציינו את היום בהליכה משותפת ועדיין בקפסולות.  הבוקר נפתח באימון כיתתי שלאחריו יצאנו בהליכה לפארק הזהב. אכלנו את ארוחת הבוקר בטבע, נהננו ממה שהמקום מציע – גן שעשועים, מתקני ספורט,מגרש כדורגל, דשא, צל.
לאחר ארוחת הבוקר ומשחק חופשי, שיחקנו במשחקים חברתיים מונחים וחזרנו בהליכה לבית-הספר. היה יום מוצלח ומהנה.
תודה לאורחים שהצטרפו אלינו ולהורים היקרים שהגיעו. כמה נפלא היה לפגוש את כולכם!

סיסי אקריש – רכזת

ימי הולדת

מוריה חוגגת 13

מוריה שלנו חגגה בתחילת השנה 13.
ההורים פינקו את כולנו בארוחת בוקר עשירה ובעוגה מרשימה ויפה. יחד נהנו מיום גדוש בחוויות ובשמחות. תודה גדולה להורים של מוריה ❤
מוריה אהובה, אנו מאחלים לך שתמיד תחייכי ותהיי מאושרת, כפי שהיית ביום חגך. בריאות איתנה וכל שתבקשי יתממש עבורך ❤

איילה וצוות הכיתה

ג'מאל חוגג 12

ג'מאל שלנו חגג יום הולדת 12.
תודה להורים של ג'מאל על יום מתוק!
ג'מאל אהוב, כולנו מאחלים לך את כל הטוב! תמשיך להיות נער חייכן ושובה לב, כל שתבקש לו יהי ❤

איילה וצוות הכיתה

איאן חוגגת 11

איאן המקסימה שלנו חגגה יום הולדת 11. איאן הצטרפה לכיתתנו השנה והשתלבה בצורה מושלמת!
תודה להורים של איאן על יום מפנק ❤
איאן אהובה, כולנו מאחלים לך שפע של טוב, הצלחה רבה והגשמת חלומות. חיבוק ענק מכולנו ❤

איילה וצוות הכיתה

בניהו ובהאא חוגגים 15

החודש בכיתתנו חגגנו לבניהו ובהאא יום הולדת 15 ביחד עם כיתת איריס.
התלמידים בחרו לעשות יום הולדת קריוקי, הכנו רשימת שירים ונער יום ההולדת הכריז על הזמרים. רקדנו, גילינו כישרונות חדשים וקינחנו בעוגה.
מזל טוב אהובים!

תאיר וצוות הכיתה

נחמן חוגג 15

החודש חגגה הכיתה יום הולדת 15 לנחמן היקר!
הכיתה איחלה לנחמן ברכות מזל טוב ואפילו נחמן איחל לעצמו בסיום החגיגה ברכות ואיחולים שאותם ירצה להגשים השנה!
מזל טוב נחמן יקר.

יוני וצוות הכיתה

ריאד חוגג 18

החודש חגגנו לריאד יום הולדת 18 בפיצה נאפולי בקניון 8.
מזל טוב ריאד יקר, מאחלים לך את כל הטוב, הצלחה בכל והרבה אושר.

יוני וצוות הכיתה

נתראה בחודש הבא,

רחל מזרחי
מנהלת בית-הספר